English

سخنگوی صنعت برق در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج:

احداث یا بهینه سازی ۷۰۰۰ مگاوات ظرفیت تولید تا قبل از تابستان ۱۴۰۲

مصطفی رجبی مشهدی گفت: در بخش تولید تمرکز اساسی بر ایجاد ظرفیت های جدید نیروگاهی و احداث یا بهینه سازی بیش از 7000 مگاوات ظرفیت تولید تا قبل از تابستان سال 1402 است.

احداث یا بهینه سازی 7000 مگاوات ظرفیت تولید تا قبل از تابستان 1402

سخنگوی صنعت برق در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه برای تامین برق مطمئن تمامی مشترکین در سه حوزه تولید، انتقال و توزیع و بهینه سازی مصرف، برنامه های مشخصی تدوین و در حال پیاده سازی است، گفت: در بخش تولید تمرکز اساسی بر ایجاد ظرفیت های جدید نیروگاهی و احداث یا بهینه سازی بیش از 7000 مگاوات ظرفیت تولید تا قبل از تابستان سال 1402 است. در کنار این امر پیگیریهای لازم برای توسعه نیروگاه های تجدید پذیر و افزایش سهم آنها در سبد برق کشور در حال اجرا است.

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه در بخش شبکه برق کشور نیز پروژه های مورد نیاز اعم از احداث پست یا خط انتقال جدید و یا توسعه و بهینه سازی تاسیسات موجود در حال اجرا است، تصریح کرد: در قالب ۱۴۰  برنامه وزارت نیرو برای پیک تابستان سال 1402 در حال انجام است.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه برنامه های در بخش مصرف در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در سمت مصرف و بهینه سازی مصرف، پیاده سازی تعرفه های پلکانی، تشویق مشترکین خوش مصرف و کمتر از الگوی مصرف، افزایش هزینه های پر مصرف ها، همکاری با صنایع کشور برای مدیریت مصرف در تابستان و نیز هوشمند سازی شبکه توزیع کشور برای پایش و نظارت بر مصرف برق در حال اجرا و پیاده سازی است.

رجبی مشهدی  با اشاره به اینکه پیش از این در بورس انرژی دوازده درصد از معاملات برق صورت گرفته است، گفت: در شش ماهه ابتدای امسال این معاملات بورس انرژی به حدود یازده درصد رسیده و از آنجایی که تاکنون صنایع بالای پنج مگاوات امکان حضور در بورس انرژی داشتند و قرار شده بر اساس مصوبه دولت و برنامه های وزارت نیرو مشترکین بالای ۱ مگاوات هم در معاملات بورس مشارکت کنند سهم بورس انرژی از معاملات برق افزایش می یابد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه