English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

سواستفاده مادیرا از روند نزولی بازار

مادیرا در حالی که در سال جاری رشد درآمد داشته اما ارزش سهام آن از 2400 تومان به 500 تومان رسیده و هنوز هم اندیکاتورها سیگنال خروج صادر کرده اند و اگر حمایت نشود تا محدود 300 تومان می تواند افت پیدا کند.

سواستفاده مادیرا از روند نزولی بازار

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، روند نزولی بورس در حالی ادامه دار شده که ارزش برخی نمادها به یک پنجم رسیده است، در حالی که عملکرد این شرکت ها مثبت بوده و حداقل به دلیل انحصاری که در بازار داخلی به دلیل ممنوعیت واردات و... به وجود آمده این شرکت ها باید روند رو به رشد طی کنند، اما در عمل اینگونه نبوده است.

شرکت صنایع ماشین های اداری ایران با نماد مادیرا از جمله شرکت هایی بوده که در چند سال اخیر نه تنها محصولات آن افزایش قیمتی بیشتر از تورم داشته که به دلیل قانون ممنوعیت واردات لوازم خانگی، عملا بازار را در اختیار داشته است و بسیاری از فعالان اقتصادی متصور بودند این شرکت بتواند به سودسازی بالایی برسد و به واسطه آن ارزش سهام این شرکت هم رشد فوق العاده ای داشته باشد، اما وضعیت این نماد در بازار به شدت وخیم است به طوری که پس از اینکه از 2400 تومان به حدود 500 تومان رسیده همچنان در صف فروش است.

از نظر بنیادی این نماد سال گذشته بیش از 150 درصد افزایش سرمایه از محل اندوخته و تجدید ارزیابی داشته و با توجه به اینکه تا پایان آبان ماه در سال جاری 1911 میلیارد تومان درآمد از محل فروش داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 1328 میلیارد تومان ثبت شده، صعودی بوده است و باید وضعیت سهام آن هم بهتر می بود، اما اینگونه نیست. در آبان ماه این شرکت بیش از 308 میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به میانگین ماهانه سال جاری بیشتر است و این نوید بخش سودسازی  بیشتر در سال 1400 است.

حالا باید دید که حقوقی ها تا چه زمانی قصد دارند که سهامداران خرد را در برزخ قرار دهند و هر روز معاملاتی 5 درصد از ارزش سهام آن بکاهند. وضعیت تکنیکال این نماد نشان می دهد که روند خروج سرمایه از آن همچنان ادامه خواهد داشت؛ زیرا از یک سو ابر قرمز ایچیموکو بزرگ شده و از طرف دیگر سیگنال منفی مک دی هم صادر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه