English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

جوایز نقدی اپراتورهای تلفن همراه با پیامک، تلفن یا خودپرداز بانکی پرداخت نمی‌شود

با توسعه شبکه های اجتماعی و بانکداری الکترونیک، سواستفاده از نام اپراتورها هم افزایش یافته است و عده ای با عناوینی همچون قرعه کشی، کد بسته اینترنت هدیه و... خود را نماینده اپراتور معرفی می کنند و از مشترکین سواستفاده می کنند در حالی که بارها از طریق بیانیه شرکتی همچون همراه اول این روش های کلاهبرداری کوشزد شده است.

جوایز نقدی اپراتورهای تلفن همراه با پیامک، تلفن یا خودپرداز بانکی پرداخت نمی‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، کلاهبرداری اینترنتی به اسم اپراتورها چند سالی است که باب شده و به بهانه هدایای مناسبتی، قرعه کشی ها مسابقات و ... از مشترکان سواستفاده می شود، هرچند بارها اپراتورها اعلام کرده اند که برندگان آنها فقط از طریق مبادی رسمی اپراتورها اعلام می شوند، اما همچنان برخی مشترکان در دام کلاهبرداران اینترنتی می افتند. 

این قبیل اتفاقات هم زمان با برگزاری مسابقات و قرعه کشی ها از سمت اپراتورهای تلفن همراه، شدت می گیرد و عده ای شیاد با توجه به آگاهی ذهنی مردم از برگزاری آن رویدادها، خود را جای اپراتورها جا می زنند و اقدام به کلاهبرداری می کنند.

برای مثال در هنگام برگزاری چنین رویدادهایی، به صورت کاملا تصادفی با مشترکان تلفن همراه تماس می گیرند و خبر از برنده شدن آنان می دهند؛ در ادامه هم می گویند که برای دریافت جایزه نقدی خود باید دستگاه ATM بانکی رفته یا اطلاعات حساب شان را به کسی که خود را نماینده اپراتور جا زده، ارائه کنند.

این اتفاقات نخ نما که از سال های گذشته باعث ایجاد دردسرهایی برای مشترکان تلفن همراه کشور شده، ظاهرا همچنان در حال تیغ زدن برخی مردم ناآگاه است.

این در حالی است که بارها اپراتورهای تلفن همراه اعلام کرده اند، بعد از دریافت هر پیام یا تماس حتما نباید اعتماد کرد زیرا اسامی تمامی برنده شدگاه در قرعه کشی ها از طریق درگاه های رسمی اپراتورها نظیر سایت، پیج رسمی آنها در شبکه های اجتماعی اعلام می شود یا حتی می توان اطلاعات موردنظر را از مراکز تماس مشتریان اپراتورها جویا شد.

بنابراین پر واضح است هرگونه تماس یا پیامک درباره جایزه و... که از طریق سایت یا صفحات اصلی اپراتورها اطلاع رسانی نشده باشد به طور قطع شگردی برای کلاهبرداری از مشترکان است و مردم نباید به آنها اعتماد کنند.

نکته قابل تأمل دیگر اینکه اپراتورهای تلفن همراه معمولا هیچ پولی به عنوان جایزه و به شکل نقدی به حساب مشترکان واریز نمی کنند و هدایای نقدی، پس از احراز هویت حضوری مشترکان در دفاتر رسمی اپراتورها به صورت چک تحویل می شود.

بنابراین اگر بخواهیم به صورت مصداقی بگوییم، با توجه به اینکه اکنون «طرح قرعه کشی جایزه بزرگ همراه اول» در حال اجراست که به ازای خرید بسته های اینترنت توسط مشترکان، ماهانه به قید قرعه به 20 نفر هر یک مبلغ 500 میلیون ریال جایزه تعلق می گیرد، مشترکان تلفن همراه باید مطلع باشند که با توجه به استقبال گسترده از این طرح، ممکن است عده ای کلاهبردار در کمین آنها باشند.

در صورتیکه همراه اول رسما اعلام کرده است «اسامی و مشخصات برندگان به صورت ماهیانه در پرتال همراه اول اعلام می گردد و برندگان تا پایان تابستان 1400 می توانند برای دریافت جایزه خود به مراکز تعیین شده مراجعه نمایند؛ در غیر این صورت، موضوع کان لم یکن تلقی می گردد»؛ بنابراین هرگونه پیام یا تماس تلفنی مبنی بر پرداخت جایزه از طریق تلفن یا پای دستگاه های خودپرداز بانکی، قطعا کلاهبرداری خواهد بود.

براساس این گزارش با توجه به اینکه در حال حاضر از این شگردها به صورت گسترده استفاده می شود مراجعه به اپراتورها برای پیگیری این نوع کلاهبرداری ها عملا راه به جایی نمی برد، زیرا متولی برخورد با کلاهبرداری ها دستگاه های نظارتی هستند. بنابراین بهترین راهکار برای مقابله با این سواستفاده ها نیفتادن در دام کلاهبرداران اینترنتی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه