English

داودی محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج مطرح کرد؛

شهرداری تهران از هر وانت بار سالانه ۶ میلیون هزینه طرح ترافیک می گیرد/ تامین اجتماعی مصوبه بیمه برای راننده ها را اجرا نمی کند

رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف وانت بار و پیک موتوری تهران گفت: برای ۲۲۰ روز در سال از ساعت ۷ صبح تا ۵ بعدازظهر حدود ۶ میلیون تومان شهرداری بابت طرح ترافیک از هر وانت بار هزینه طرح ترافیک دریافت می کند و برای ورود یک وانت بار به صورت زمان محدود هم ۴۳ هزار تومان هزینه دریافت می کند.

شهرداری تهران از هر وانت بار سالانه ۶ میلیون هزینه طرح ترافیک می گیرد/ تامین اجتماعی مصوبه بیمه برای راننده ها را اجرا نمی کند

رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف وانت بار و پیک موتوری تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری با اشاره به اینکه هزینه هایی که شهرداری در دو سال اخیر از این صنف دریافت می کند تا قبل از سال ۹۶ اصلا وجود نداشت و وانت ها با هزینه سالانه ۶۰۰ هزار تومان برچسب آرم طرح ترافیک را از طرف شهرداری و اتحادیه دریافت کردند و ما هم همان زمان نسبت به پرداخت این هزینه اعتراض داشتیم چون خودروی باربری حمل و نقل عمومی محسوب می شود همانطوری که تاکسی هزینه ای برای طرح ترافیک نمی پردازد وانت بارهم نباید بپردازد.

داودی محمدی با بیان اینکه شهرداری هزینه طرح ترافیک وانتی ها را از سال ۹۶ شارژی کرد، افزود: براساس ساعت هزینه طرح ترافیک را محاسبه می کرد و گرچه جالب به نظر می رسید، اما معلوم نیست چطور این هزینه را محاسبه می کنند، برای نمونه برای ۲۲۰ روز در سال از ساعت ۷ صبح تا ۵ بعدازظهر حدود ۶ میلیون تومان شهرداری بابت طرح ترافیک از هر وانت بار هزینه طرح ترافیک دریافت می کند و برای ورود یک وانت بار به صورت زمان محدود هم هزینه بالایی می گیرد، بعنوان مثال وانتی که دو دقیقه در محدوده طرح ترافیک قرار گرفته باشد ۴۳ هزار تومان هزینه دریافت کرده و این نشان می دهد که از الگوی محاسبه ای برخوردار نیست.

او با اشاره به اینکه شهرداری اخیرا بار برگ را اجباری کرده است، تصریح کرد: شهرداری اعلام کرده که وانت بارها در هر جابجایی بار باید به کد شهرداری پیامک بزنند و مبلغ، مبدا و مقصد بار را به شهرداری اطلاع دهند و مدعی هستند که ما از این اطلاعات برای دستیابی به میزان جابجایی بار در سطح تهران استفاده می کنیم، در حالی که شهرداری می تواند جی پی اس به وانت ها نصب کند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف وانت بار و پیک موتوری تهران با اشاره به اینکه بار برگ از اوایل سال ۹۸ شروع شده، تصریح کرد: آنها در ابتدا اعلام کردند که بار برگ رایگان است و هدف شناسایی میزان جابجایی بار است اما بعد که این سیستم جا افتاد از هر بار برگ هزار تومان دریافت می کنند، از طرف دیگر سیستم شهردای مشکل دارد و پیامک وانت باری ها را دریافت نمی کند و راننده مجبور است چندبار پیامک را ارسال کند که نتیجه آن چیزی جز کسر چند هزار تومانی نبوده است و از طرف دیگر اگر بدون پیامک وارد محدوده طرح ترافیک شود علاوه بر اینکه هزینه آزاد طرح ترافیک را محاسبه می کنند راننده را هم جریمه می کنند.

او درباره دیگر اقدامات شهرداری در زمینه تردد وانت بارها گفت: اعلام کرده اند هر کسی که وانت دارد باید پروانه فعالیت از شهرداری دریافت کند و هرکسی که وانت داشت در شهرداری تهران پروانه دریافت کرده، در حالی که برخی وانت را برای استفاده شخصی، سهمیه بنزین و ... استفاده می کنند و این اجهاف در حق کسانی هستند که از وانت خود به عنوان شغل استفاده می کنند.

محمدی با اشاره به اینکه ۱۸۰ هزار وانت در سطح تهران وجود دارد اما حدود ۳۰ درصد از این وانت باری ها از این وسیله برای کار استفاده می کنند، اظهار کرد: در شرایط کنونی ۱۵۰ لیتر بنزنی به وانت داده می شود که ۶۰ لیتر بنزین خودش به عنوان یک شهروند است و ۹۰ لیتر سهمیه برای کارش به او می دهند که با توجه به میزان بالای مصرف سوخت در خودروی ایرانی هر وانت بار برای کارش روزانه به ۳۰ لیتر بنزنی نیاز دارد و تاکنون با ستاد سوخت، دفتر ریاست جمهوری، استانداری، فرمانداری و ... در این زمینه مکاتبه کرده ایم اما مانع های که در قانون وجود داشته همکاری در این بخش را منتفی کرده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف وانت بار و پیک موتوری تهران درباره دیگر مشکلات وانتی ها گفت: طبق مصوبه سال ۸۹ مجلس بیمه تامین اجتماعی رانندگان درون شهری و برون شهری باید اینگونه پرداخت شود که ۱۳.۵ درصد توسط خود راننده ها و ۱۳.۵ درصد هم توسط تامین اجتماعی و از محل یارانه ها پرداخت شود و هر بار که به تامین اجتماعی مراجعه کردیم اعلام می کنند دولت به ما بدهکار است و به بهانه ای آن مصوبه را اجرا نمی کنند، در حالی که اگر تامین اجتماعی از دولت طلبکار است نباید به جای آن حق رانندگانی که با حداقل درآمد زندگی می کنند را ضایع کند و تاکنون مشکلات آن را به مجلس و .. اعلام کرده ایم اما به نتیجه ای نرسیده ایم.

هزینه بار برگ نه تنها منطقی نیست، معلوم نیست چگونه و کجا هزینه می شود!

محمدی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی که کشور با تورم بالایی مواجه است دولت برای عبور از مشکلات باید بحث بیمه تامین اجتماعی، میزان سهیمه سوخت و هزینه آرم طرح ترافیک وانتی ها را مورد بازبینی قرار دهد، اظهار کرد: ما به شهرداری پیشنهاد کردیم که به وانت بارها همچون تاکسی پلاکی ویژه داده شود که زمانی که انتقال مالکیت هم انجام می شود پلاک هم منتقل شود اما نپذیرفتند. از طرف دیگر بحث هزینه بار برگ هم نه تنها منطقی نیست معلوم نیست که چگونه و کجا هزینه می شود.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ هزار نفر عضو این اتحادیه هستند، گفت: از آنجا که امکانات فراهم نیست اعضا نمی توانند به طور ساماندهی شده فعالیت کنند و پلیس راهور هم معتقد است که این ساماندهی باید توسط اتحادیه انجام شود اما شهرداری در این سیستم دخالت می کند و باعث بروز آشفتگی های در این سیستم شده است. برای نمونه امروز مشکلاتی در زمنیه قیمت گذاری، عدم نوسازی ناوگان و...وجود دارد و دولت هم تسهیلاتی برای نوسازی پرداخت نمی کند.

او افزود: طبق ماده ۹۲ نظام صنفی قیمت گذاری فعالیت مربوط به اتحادیه است اما دخالت های شهرداری منجر شده که قیمت گذاری از روال عادی خارج شود و آشفته باز به وجود آمده به طوری که در جابجایی اثاثیه خانه به صورت خودمختار وانتی ها کار می کنند و بیشتر از هزینه ای که توافق کرده طلب می کند و وقتی مردم شکایت را به اتحادیه می آورند می بینیم که دفتر مورد نظر مجوز ندارد. البته باید توجه داشت که خدمات قابل قیمت گذاری نیست و بیشتر توافقی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    خوب‌آیاوانت‌بارسوخت‌نمیخواهد زمانی‌که‌بارمیزندفقط‌بایدازبنزین‌استفاده‌کند اگرنکندموتورآسیب‌می‌بیند لااقل‌روزی۲۰لیتربنزین‌‌احتیاج‌دارد

  • ناشناس

    خوب‌ آیا وانت‌ بار سوخت‌ نمیخواهد زمانی‌ که‌ بار میزند فقط‌ باید از بنزین‌ استفاده‌ کند اگر نکند موتور آسیب‌ می‌بیند لااقل‌ روزی ۲۰ لیتر بنزین‌‌ احتیاج‌ دارد

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه