English

مدرس خیابانی:

امروز موضوع تولید در دستور کار همه بخش‌ هاست/ مسیر افزایش تولید از مسیر صادرات عبور می‌ کند

سرپرست وزارت صمت با تاکید بر اینکه امروز موضوع تولید در دستور کار همه بخش‌ها است، گفت: امروز جهش تولید بدون صادرات میسر نمی‌شود و مسیر افزایش تولید از مسیر صادرات عبور می‌کند.

امروز موضوع تولید در دستور کار همه بخش‌ هاست/ مسیر افزایش تولید از مسیر صادرات عبور می‌ کند

به گزارش خبرگزاری موج، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت صبح امروز  در نشستی که در اتاق تعاون ایران برگزار شد، اظهار کرد: بخش تعاون جبهه واگذاری امور به مردم و واگذاری فرصت‌های عادلانه است.

او گفت: نظرات اتاق تعاون در اقتصاد کشور مؤثر است و ظرفیت بخش تعاون بیشتر از این‌ها است.

مدرس خیابانی افزود: باید حواسمان باشد که ما در یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار و یک جنگ گسترده رسانه‌ای کشور را مدیریت می‌کنیم و با کوچک‌ترین صحبت مبهم مسئولان، رسانه‌های خارجی از آن سو استفاده می‌کنند.

او گفت: در این شرایط و فشارهای اقتصادی، یکصد پروژه با اعتبار ۱۷۰  میلیارد تومان که منجر به اشتغال‌زایی ۴۰۰  هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌شود را در دست بهره‌برداری داریم.

سرپرست وزارت صمت بیان کرد: تمام حوزه‌های تجاری ما از جمله کشتیرانی و بانک‌ها گرفتار تحریم هستند و شرایط از زمان جنگ تحمیلی سخت‌تر شده است البته حوزه خصوصی ما بسیار هوشمند است و می‌تواند راه خود را باز کند و هم اکنون ۴۰۰ میلیون دلار کالا در بنادر است و یک میلیون تن کالا در انبار‌ها و ۷۰۰ تن کالا در بنادر در حال تخلیه است.

مدرس خیابانی تاکید کرد: امروز موضوع تولید در دستور کار همه بخش‌ها است.

او تصریح کرد: در زمان کرونا دولت نمی‌توانست به تنهایی کار کند و در بخش تولید نیز اگر می‌خواهیم با جهش تولید رو به رو باشیم باید مردم هم کمک کنند و اگر تقاضا برای کالای ایرانی نداشته باشیم جهش تولید رخ نمی‌دهد.

سرپرست وزارت صمت تصریح کرد: امروز جهش تولید بدون صادرات میسر نمی‌شود و مسیر افزایش تولید از مسیر صادرات عبور می‌کند.

او گفت: مرزنشینان در صادرات مرزی نقش زیادی دارند، زیرا ۶۰ درصد صادرات از مرز‌ها انجام می‌شود.

سرپرست وزارت صمت افزود: حجم صادرات ما در مرز‌ها ۳ برابر حجم واردات است. ما در مقابل صادرات هیچ مانعی را قرار نمی‌دهیم، زیرا پاشنه آشیل اقتصاد کشور ما ارز حاصل از صادرات است.

مدرس خیابانی بیان کرد: به دنبال جهش تولیدی هستیم که با تولید داخل حاصل شود و تولید داخل نیاز به دستیابی فن آوری دارد و انتقال فن‌ آوری باید از طریق شرکت‌های دانش بنیان و مهندسی معکوس صورت بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه