English

معاون اول رئیس‌جمهور؛

رانندگان اتوبوس و ترانزیت در دوران کرونا متضرر شدند/ افزایش جابجایی بار در اسفند ۹۸

اسحاق جهانگیری گفت: در این شرایط رانندگان تلاشگر اتوبوس برای رعایت پروتکل های وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی فعالیت های خود را تا حد زیادی متوقف کردند ،رانندگان ترانزیت به واسطه شرایط در کشورهای دیگر متضرر شدند .

رانندگان اتوبوس و ترانزیت در دوران کرونا متضرر شدند/ افزایش جابجایی بار در اسفند 98

 به گزارش خبرگزاری موج، معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وزیر ، با بیان این که در این ایام از زحمات و خدمات ارزشمند برخی گروه ها در جامعه کمتر قدردانی شده است، افزود: رانندگان در عرصه مقابله با کرونا با تلاش شبانه روزی ، اقدامی بسیار بزرگ و جدی جهت تامین کالاهای اساسی کشور و مایحتاج هموطنان انجام دادند، همچنین راهداران در طول راه های کشور حضوری پرتلاش برای رفع موانع موجود در جاده ها و تبعات ناشی از  حوادث طبیعی مانند سیل و برف داشتند.

اسحاق جهانگیری اظهار داشت:  در این شرایط رانندگان تلاشگر اتوبوس برای رعایت پروتکل های وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی فعالیت های خود را تا حد زیادی متوقف کردند ،رانندگان ترانزیت به واسطه شرایط در کشورهای دیگر متضرر شدند و فعالیت مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی نیز تحت تاثیر شرایط موجود کاهش یافت که جا دارد از تحمل و سعه صدر هموطنان و فعالان این حوزه صمیمانه تشکر و قدردانی کنیم. 

بر اساس این گزارش محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این نشست با اشاره به تلاش شبانه‌روزی این وزارتخانه از ابتدای بحران کرونا در کشور گفت: عوامل لجستیکی این وزارتخانه نقش پررنگی در تامین کالاهای اساسی و بازگرداندن اتباع ایرانی به کشور داشته‌اند.

وی به بخشی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی از ابتدای بحران کرونا اشاره کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی طیف  وسیعی از مسوولیت‌ها و ماموریت‌ها را عهده‌دار است که نقش مستقیم و پررنگی در زندگی مردم دارد.

 معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان متبوع خود اظهار داشت:  در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ ، ۶۴ میلیون تن بار بیشتر در مقایسه با اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ جابجا شده و این موضوع حاکی از جریان کامل اقتصاد ایران در این شرایط  است. 

عبدالهاشم حسن نیا ضمن تشکر از خدمات شایان رانندگان حوزه حمل و نقل جاده ای  گفت: در بازه زمانی مذکور ۱۴ میلیون تن کالای اساسی توسط ۶۵۰ هزار سرویس در شبکه های اصلی کشور جا به جا شده که این وظیفه سنگین را ۱۳۰ هزار راننده تلاشگر برعهده داشتند. 

حسن نیا با اشاره به کاهش رقم ۱۰ میلیونی مسافران جابجا شده نسبت به سال گذشته ، در مجموع در حوزه حمل و نقل عمومی این کاهش را ۶۰ درصد برآورد کرد.

وی به خسارات وارده به حمل و نقل بین المللی و ناوگان ترانزیتی اشاره کرد که به علت بسته شدن مرزها توسط کشورهای همسایه متضرر شدند و رایزنی های گسترده ای برای رفع موانع و بازگشت رانندگان زحمتکش این حوزه انجام شد و کشورهای ارمنستان،آذربایجان،افغانستان و عراق (اقلیم) همکاری مطلوبی در این زمینه انجام دادند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که طی ۱۵ روز ۶۰۰۰  تن کالا از پایانه جلفا با کامیون حمل شد، افزود: طبق آمار حدود ۱۰ هزار کامیون هم اکنون مشغول بارگیری از بندر امام خمینی(ره) هستند که یا برای بارگیری وارد بندر می شوند و یا این که بار زده و به اقصی نقاط کشور حمل می کنند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت راهداران در سراسر کشور در این ایام با توجه به وقوع حوادث طبیعی در کشور اظهار داشت: سیل اخیر به ۱۴۰۰ محور آسیب وارد کرد و وقوع ۱۲ حادثه در یک روز نشان از تعداد بالای حوادث در کشور ما دارد، با این وجود با بکارگیری ۱۲ هزار نیرو و ۹۰۰۰ دستگاه ماشین آلات، عملیات راهداری و ترمیم و بازسازی در محورها انجام شد.​

  رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این که هم اکنون بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل بار در کشور از بستر جاده ها انجام می گیرد و با عنایت به گستردگی شبکه راه های کشور و ضرورت نگهداری و اجرای عملیات راهداری در آنها بر ضرورت توجه ویژه به حوزه حمل و نقل جاده ای و راهداری کشور تاکید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه