English

درخواست رئیس اتاق بزارگانی تهران از رئیس جمهوری

رئیس اتاق بازرگانی خواستار شد: پذیرش بحران شیوع کرونا به عنوان یکی از مصادیق فورس‌ماژور موجب کاهش شدید اختلافات بین کارفرمایان و پیمانکاران خواهد شد و از تشکیل پرونده‌های متعدد در مراجع قضایی و سلیقه‌ای عمل کردن دستگاه‌های اجرایی جلوگیری می‌شود.

درخواست رئیس اتاق بزارگانی تهران از رئیس جمهوری

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور، با اشاره به اینکه بحران شیوع ویروس کرونا در کشور، اقتصاد بنگاه‌های تولیدی و خدمات فنی و مهندسی را آسیب‌پذیر کرده‌ از او درخواست کرد تا بازه زمانی شیوع ویروس کرونا در کشور به عنوان یکی از شروط فورس‌ماژور در قراردادهای منعقده میان دستگاه‌های اجرایی با پیمانکاران اضافه شود.

خوانساری در این نامه نوشت: با عنایت به تعریفی که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از شرایط فورس‌ماژور دارد، یکی از بندهای قراردادهای منعقده بین دستگاه‌های اجرایی با پیمانکاران به این موضوع اختصاص داده می‌شود، از این رو خواهشمند است دستور فرمایید بازه زمانی بحران مذکور که ابتدای آن اسفند ۹۸ بوده انتهای آن نامعلوم باسد، جزو شرایط فورس‌ماژور اعلام شود.

پذیرش بحران موصوف به عنوان یکی از مصادیق فورس‌ماژور موجب کاهش شدید اختلافات فی‌مابین کارفرمایان و پیمانکاران خواهد شد و از تشکیل پرونده‌های متعدد در مراجع قضایی و سلیقه‌ای عمل کردن دستگاه‌های اجرایی جلوگیری می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه