English

رئیس اتاق ایران و ایتالیا در گفتگو با خبرگزاری موج؛

فعالیت های اقتصادی در ایتالیا همچنان ممنوع است / بازگشت اقتصاد ایتالیا به قبل از شیوع کرونا یک سال زمان می خواهد

احمد پورفلاح گفت: اقتصاد ایتالیا در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد و بسته هایی که دولت برای حمایت از بنگاه های اقتصادی تدوین کرده هنوز اجرایی نشده است، اما از آنجایی که اتحادیه اروپا از این کشور حمایت می کند و صندوق بین المللی نیز با اعطای تسهیلات به این کشور موافقت کرده، اقتصاد ایتالیا می تواند در یک سال آینده به حالت قبل برگردد.

فعالیت های اقتصادی در ایتالیا همچنان ممنوع است / بازگشت اقتصاد ایتالیا به قبل از شیوع کرونا یک سال زمان می خواهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، ایتالیا نخستین کشور اروپایی بود که ویروس کرونا در آن شیوع یافت و تا 18 فروردین ماه 128994 مبتلا داشته که 15887 نفر آن ها فوت کرده اند، این کشور گرچه ابتدا برخی مناطق جنوبی خود را قرنطینه کرد، اما در نهایت مجبور به گسترش قوانین قرنطینه به تمام کشور شد، به طوری که تاکنون بیش از یک ماه است که قوانین سفت و سختی را اجرا کرده و برای شناسایی بیماران 691461 کیت تشخیص کرونا استفاده کرده است.

رئیس اتاق ایران و ایتالیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره وضعیت اقتصادی ایتالیا بعد از شیوع ویروس کرونا و قوانین دولتی درباره فعالیت بنگاه های اقتصادی ایتالیا، گفت: در ارتباطی که اخیرا با سفیر قبلی ایتالیا داشته ام درباره شرایط اقتصادی ایتالیا اطلاعاتی ارائه کرد که شبیه به وضعیت ایران و حتی بدتر بود، زیرا قرنطینه آنجا سفت و سخت است و تاکنون دولت نسخه های حمایتی نوشته، اما هنوز اجرا نشده است، از این رو باید همچنان منتظر ماند که چه وقت شیوع این ویروس روند نزولی می گیرد بعد از آن برنامه های منسجمی برای فعالیت بنگاه های اقتصادی تدوین کرد.

احمد پورفلاح با بیان اینکه در آنجا نیز فقط واحد های تولیدی شوینده، ماسک و مواد غذایی فعالیت دارند، اظهار کرد: شرایط اقتصادی ایتالیا قبل از بحران کرونا در اتحادیه اروپا مطلوب نبود و در حال حاضر نیز بنگاه های اقتصادی ایتالیا با آسیب فراوان روبرو شده اند، اما از آنجایی که عضو اتحادیه اروپا بوده، صندوق بین المللی پول با تسهیلات پیشنهادی این کشور موافقت کرده، از این رو به طور قطع راحت تر می تواند در یکسال آینده به شرایط قبل از بحران اقتصادی دوران کرونا برگردد.

او درباره وضعیت واردات و صادرات ایتالیا نیز اظهار کرد: مبادلات تجاری ایتالیا در ارتباطات داخلی با اتحادیه اروپا از قوانین خاصی پیروی می کند، اما در حال حاضر به دلیل اینکه تردد کامیون ها برای حمل و نقل متوقف شده، محدودیت های زیادی برای صادرات و واردات کالا ایجاد شده است و تنها مواد ضروری زندگی مبادله می شود، بنابراین تجارت این کشور کاملا راکد شده است.

رئیس اتاق ایران و ایتالیا درباره کمک سایر کشورها به ایتالیا، گفت: در حال حاضر کشورهای اروپایی از این کشور حمایت کرده اند و حتی آلمان هواپیمایی را به شکل بیمارستان درآورده و بسیاری از بیماران ایتالیا را برای مداوا به آلمان منتقل می کند. همچنین کشور چین در بخش درمان و دارو کمک های زیادی به کشور ایتالیا ارائه کرده است.

او زمان بازگشت اقتصاد کشورهای درگیر با ویروس کرونا را اینگونه تشریح کرد: در حال حاضر نمی توان درباره زمان بازگشت اقتصاد کشورهای درگیر با کرونا پیش بینی دقیقی داشت و این مسئله به زمان توقف بیماری بستگی دارد، اما اگر در یک ماه آینده متوقف شود، شاید یک سال زمان نیاز باشد تا اقتصاد کشورهای درگیر با کرونا از جمله ایران به حالت قبل از انتشار ویروس برگردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حال حاضر با وجود اینکه ویروس کرونا در همه کشورها به صورت یکسان شیوع پیدا نکرده و تنها نیمی از کشورها قرنطینه را اجرا کرده اند رشد اقتصادی جهان به منفی 3 درصد رسیده است که تبعاتی همچون نوسانات ارزی و سقوط شاخص سهام بازارهای بین المللی را به همراه داشته است، در این بین کشورهایی همچون ایتالیا که قرنطینه را به طور کامل اجرا کرده اند رکود اقتصادی بیشتری دارند که با ادامه شیوع ویروس کرونا ممکن است فروپاشی نظام اقتصادی آنها را نیز به همراه داشته باشد. در همین زمینه رئیس جمهور ایتالیا گفته است «در جنگ ها مردم خود را فدای کشور می کنند و در شرایط کنونی کشور باید خود را فدای مردم بکند حتی به قیمت فروپاشی اقتصاد. »

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه