English

معاون وزیر نیرو در پاسخ به موج؛

افزایش ۳۰ درصدی تعرفه خرید برق از نیروگاه های که تجهیزات ایرانی استفاده می کنند

محمد صادق زاده گفت:برای اینکه سازنده ها تشویق شوند تجهیزات مورد نیاز در داخل را تولید کنند دولت مصوب کرد 30 درصد تعرفه خرید برق از نیروگاه ها را افزایش دهد. این ضریب تشویق تاثیری مثبتی در تولید داشته و بسیاری از سازنده ها روی این بخش تمرکز کرده اند.

افزایش 30 درصدی تعرفه خرید برق از نیروگاه های که تجهیزات ایرانی استفاده می کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمد صادق زاده رییس سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری پس از افتتاح نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدید پذیر گفت: در حال حاضر مصوبات قانونی برای صادرات برق تجدید پذیر انجام شده، از این رو سال آینده در کنار صادرات انرژی های فسیلی، برق تجدید پذیر نیز صادر می شود.

محمد صادق زاده با بیان اینکه در نمایشگاه نمونه های از تجهیزات داخلی رونمایی شد، افزود: در سال های گذشته 11 خط تولید تجهیزات نیروگاهی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته بی نظمی های در پرداخت اعتبارات وجود داشته است، تصریح کرد: در واقع با وجود اینکه منابع صورت حساب برق های تجدید پذیر تامین شده است. به عبارت دیگر مردم 1200 میلیارد تومان منابع برای انرژی های تجدید پذیر از طریق پرداخت 8 درصدی قبوض برق تامین کرده اند، اما تاکنون 300 میلیارد تومان از این منابع توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت شده است.

معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه سایر صورت حساب های تجدیدپذیرها با همکاری سازمان برنامه و بودجه تا پایان سال پرداخت می شود، تصریح کرد: با مصوبه ای که روز گذشته داشت مبلغ عوارض برق از  8 درصد به 10 درصد رسید که باعث شد منابع عوارض برق از 1200 میلیارد تومان به 1800 میلیارد تومان برسد که برای دو منظور بکار رود، نخست برای برق روستایی و سپس برای توسعه برق تجدید پذیر بکار گرفته شود.

صادق زاده با تاکید بر اینکه ظرفیت کشور در انرژی های تجدید پذیر در بخش بادی و خورشیدی 90 درصد است، گفت: در آینده نیز بیشتر برق تولیدی برق تجدید پذیر از باد و خورشید خواهد بود. در این ماه ظرفیت تولید برق تجدید پذیر به 800 مگاوات رسید که امیدواریم تا پایان سال به 1000 مگاوات برسد.

خرید تضمینی برق 20 ساله باعث تشویق بخش خصوصی شده است.

معاون وزیر نیرو در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: برای اینکه سازنده ها تشویق شوند تجهیزات مورد نیاز در داخل را تولید کنند دولت مصوب کرد 30 درصد تعرفه خرید برق از نیروگاه ها را افزایش دهد. این ضریب تشویق تاثیری مثبتی در تولید داشته و بسیاری از سازنده ها روی این بخش تمرکز کرده اند. همچنین باید توجه داشته باشید که امروز در داخل بسیاری از تجهیزات نیروگاه ها در داخل وجود دارد و بسیاری از نیروگاه ها از همین تجهیزات استفاده می کنند و برخی نیروگاه ها نیز از تجهیزات خارجی استفاده می کنند، به همین دلیل سیاست دولت حمایت از نیروگاه های است که از تجهیزات ایرانی استفاده می کنند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه