English

گمرکات آستارا، جلفا و بیله سوار ۲۴ ساعته فعال می شوند

مدیرکل دفتر همکاری های بین المللی گمرک ایران از کار بیست و چهار ساعته سه گمرک مرز آذربایجان خبر داد.

گمرکات آستارا، جلفا و بیله سوار 24 ساعته فعال می شوند

به گزارش خبرگزاری موج، حسین کاخکی در دیدار با مقام های گمرک جمهوری آذربایجان در بیله سوار گفت: براساس مصوبات کمیسیون‌های مشترک دو کشور مرز و گمرکات آستارا، جلفا و بیله‌سوارمغان به صورت 24 ساعته فعال خواهند بود. 

مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌الملل گمرک ایران تاکید کرد که گسترش و تعمیق روابط با همسایگان براساس بیانات مقام معظم رهبری سرلوحه برنامه های گمرک ایران در مناطق مرزی است. 

اقبال بابایف مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه گمرک آذربایجان نیز با اشاره به اجرای طرح های مختلف شبکه ریل راه آهن و همچنین تفاهم نامه های مختلف در حوزه های اقتصادی، صنعتی و علمی بین دو کشورگفت: صادرات ایران به جمهوری آذربایجان در سال 2015 بالغ بر 90میلیون دلار بود که این میزان در سال 2016 به 240میلیون دلار افزایش یافته است و این افزایش در راستای همکاری و تعامل بین دو کشور میسر شده است. 

بابایف افزود: باتوجه به راه اندازی سیستم های الکترونیکی جامع گمرکی در گمرکات دو کشور و تبادل ارتباطات الکترونیکی، تسهیل و روان سازی مرادوات افزایش یافته و با این رویکرد قاچاق کالا در گمرکات به حداقل رسیده است. 

او با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور خواستار توسعه صنعت گردشگری و توریسم بین دو کشور شد و عنوان کرد: آمارها در حوزه گردشگری دو کشور قابل قبول نیست و باید ظرفیت هایی فراهم شود تا این آمارها به چندین میلیون نفر گردشگر در سال افزایش یابد 

با حضور مسئولان ایرانی وجمهوری آذربایجان پروتکل 24 ساعته شدن گمرک بیله سوار روز پنجشنبه بین دو کشور به امضاء رسید. 

جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان دارای چهارگذرگاه مرزی شامل شاه تختی- پلدشت، جلفا، بیله سوار و آستارا است که این گمرکات نقش مهمی در توسعه و رونق اقتصادی و گردشگری دو کشور ایفا می کنند. 

بیله سوار در شمال اردبیل واقع می باشد. تنها گمرک فعال استان اردبیل در این شهرستان قرار دارد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی