English

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفتگو با موج مطرح کرد؛

عدم وجود ناوگان مجهز به سرد خانه با تکنولوژی روز/ سرمایه گذاری خارجی به شرط ورود تکنولوژی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه متاسفانه از تکنولوژی های روز در بسته بندی کالاهایمان استفاده نمی کنیم گفت: بسته بندی مان به علت اینکه کالاهایمان کیفیت مطلوبی ندارد پایین است از این رو نمی توانیم با کشورهای جهانی رقابت داشته باشیم.

عدم وجود ناوگان مجهز به سرد خانه با تکنولوژی روز/ سرمایه گذاری خارجی به شرط ورود تکنولوژی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با بیان اینکه امروزه آنچه که اولویت مهم برای سرمایه گذاری خارجی در ایران مطرح است موضوع ورود تکنولوژی های نوین می باشد افزود:ایران در طول سال های گذشته به دلیل اینکه محدودیت هایی در سر راه داشته است مثل تحریم های ظالمانه که به کشور تحمیل کرده بودند یک شکاف بین تکنولوژی ما با تکنولوژی روز دنیا ایجاد شد که باید این شکاف ازطریق سرمایه گذاری خارجی مناسب جبران کرد.

غلامحسین شافعی با اشاره به اینکه باید نسبت به نوسازی ماشین آلات داخلی اقدامات جدیدی تری را انجام دهیم اظهار داشت: ایران به دلیل دارا بودن موقعیت های طبیعی (به طورمثال؛ سالی 300 روز آفتاب در کشور داریم ولی استفاده ما از انژری های نوین در کشور بسیار پایین است.)می تواند در این زمینه فعالیت های مناسبی داشته باشد و این موضوع برای سرمایه گذاران خارجی تحریک می کند که در این عرصه سرمایه گذاری در ایران داشته باشد.

وی ادامه داد:ما می توانیم از این موضوع استفاده مناسبی کنیم و از امکانات خود، کشورهای همسایه را تحت تاثیر قرار دهیم.مثل؛ انرژی خورشیدی و بادی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه محصولات کشاورزی ما به دلیل شرایط آب وهوایی مناسب از نظر وجودی خودش بی ماند یا کم ماند در بازارهای اطراف است بیان داشت: متاسفانه ضعف هایی فراوانی در بسته بندی کالا،بازاریابی و حمل و نقل داریم که همچنان از آن بی بهره هستیم. که می توانیم با سرمایه گذاری مشترک با کشورهای صاحب تکنولوژی دربازار صادراتمان را به  جایگاه مناسب تری برسانیم.

شافعی توضیح داد: باید سرمایه گذاری را در زمینه های مهارت فنی و مهارت های نوآوری در بخش تولید ارتقا دهیم واگر توجه جدی به این موضوع نداشته باشیم بهره کافی را از این سرمایه گذاری خواهیم داشت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه مشکل بسته بندی مان باعث شده تا رقابت پذیری کافی را در صادرات محصولات کشاورزی را نداشته باشند گفت: بسته بندی مان به علت اینکه کالاهایمان کیفیت مطلوبی ندارد پایین است از این رو نمی توانیم با کشورهای جهانی رقابت داشته باشیم.

به گفته این مسوول ما باید بیشترین زمان را صرف ورود سرمایه گذاری ها براین منوال بگذاریم تا تکنولوژی کشورمان در سطح مناسب تری قرار گیرد.

ترک ها از ضعف های ایران به نفع خود استفاده کردند

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار موج که بسیاری ازمحصولات کشاورزی ما به علت اینکه سم و کود بیش از حدی در آنها است کشورهایی نظیر روسیه محصولاتمان را برگشت می زنند تصریح کرد: اصلا این موضوع را قبول نمی کنم چرا که کمترین استفاده از سم و کود در محصولات کشاورزی در منطقه داریم. درمورد کود با قاطیعت می گویم که نسبت به دیگر کشورها در وضعیت مناسبی قرارداریم چرا که از کودهای غیر شیمایی بیشتر استفاده می شود ولی در مورد سم اطلاع کافی دراختیار ندارم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: کشور ترکیه بازار ایران را در منطقه گرفته است، آنها از ضعف بسته بندی ما استفاده کردند از طرفی قیمت تمام شده کالاهای ما از آنها بالاتر است.

شافعی با اشاره به اینکه ما در بخش بسته بندی، کیفیت محصولات مان  و هم در قیمت تمام شده محصولاتمان همچنان مشکل داریم گفت: این سه مشکل رقابت ما در بازار دچار مشکل کرده است. از طرفی یکی از اساسی ترین مشکلات ما در کشاورزی مشکل حمل و نقل است، متاسفانه ایران از یک ناوگان مجهز به سرد خانه با تکنولوژی روز برخوردار نیست،حتی سردخانه های ما به تکنولوژی روزهم مجهز نیستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه