English

واعظی خبر داد

ساخت ماهواره بومی‌سنجی و ماهواره مخابراتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح مرکز فضایی قشم از ساخت و طراحی ماهواره‌های «سنجی» و «مخابراتی» خبر داد.

ساخت ماهواره بومی‌سنجی و ماهواره مخابراتی

به گزارش خبرگزاری موج، محمود واعظی ظهر امروز در حاشیه افتتاح مرکز فضایی قشم در جمع خبرنگاران با تقدیر از تمام توجهاتی که مسئولان محلی و منطقه آزاد در قشم برای به سرانجام‌رسیدن پروژه مرکز فضایی قشم انجام داده اند، اظهار کرد: موضوعات فضایی و گسترش دانش و توانمندی‌های فضایی ایران به طور ویژه در دستور کار دولت یازدهم قرار دارد.

وی با بیان این که برنامه‌ریزی منسجمی در وزارت ارتباطات در زمینه توسعه ارتباطات فضایی و دانش مرتبط با این بخش در جریان است، افزود: رئیس جمهور نیز طی روزهای گذشته اظهارات و مطالب بسیار مهمی در باب اهمیت این مسئله و ضرورت تداوم برنامه‌ریزی و پژوهش در این بخش داشته‌اند که ما در وزارت ارتباطات نیز در این باره به طور ویژه مشغول تلاش هستیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر از دولت، توسعه بخش ماهواره‌ای و فضایی بوده و باید گفت که اقدامات بسیار خوبی نیز در این سال‌ها صورت گرفته است و با تمام محدویت‌هایی که دولت از نظر مالی در سال‌های اخیر داشته اما نگذاشتیم که خللی در برنامه‌های توسعه فضایی وزارتخانه به وجود آید و به سوی بومی‌سازی این بخش حرکت کرده‌ایم.

واعظی اظهار امیدواری کرد: تا 5 سال آینده ماهواره سنجی بومی را در داخل تولید کنیم و در هشت تا 10 سال آینده نیز طراحی و ساخت ماهواره مخابراتی بومی خود را به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه قرارداد ماهواره سنجی بومی منعقد شده، افزود: قرارداد طراحی و ساخت ماهواره مخابراتی بومی نیز در دست پیگیری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه