English

اصفهان، میزبان بزرگترین رویداد ورزشی علوم پزشکی کشور / دو هزار و دویست سفیرِ ورزشکارِ سلامت، میهمان شهر گنبدهای فیروزه ای

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرکت ۲ هزار و هفتصد نفر در یک المپیاد را در تاریخ المپیادها بی سابقه دانست و افزود: از این رو خرسندیم که این المپیاد در استان اصفهان برگزار می شود و این کار به پشتوانه تلاش شبانه روزی چندماهه دانشجویان و کادر این دانشگاه صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار موج از اصفهان ، ذبیح الله شاهمرادی در نشست خبری دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان برگزار شد گفت: المپیادهای ورزشی دانشجویان اتفاق بسیار مهم و بزرگی است که امسال در اصفهان رخ خواهد داد. رئیس کمیته اجرایی دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان علوم پزشکی کشور افزود: پس از سال های ۷۷ و ۸۶ این سومین باری است که استان اصفهان میزبان این مسابقات ملی است و خوشحالیم که این اتفاق در پایتخت فرهنگی جهان اسلام و شهر گنبدهای فیروزه ای افتاده است. به گفته این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در چند دوره از المپیادهای گذشته رتبه های اول تا سوم و در اولین دوره ورزش های همگانی در ساری هم مقام قهرمانی کشور را از آن خود کرد. وی ادامه داد: علاوه بر تحصیل که وظیفه اصلی هر دانشجوست، این قشر به عنوان قشر نخبه و آرمان خواه ،علاوه بر رشته تحصیلی خود در یک رشته دیگر توانایی و استعداد خود را می تواند محک بزند و برنامه هایی از این دست در شناخت و پرورش استعدادها کمک کننده است. *دانشجویان علوم پزشکی، سفیران سلامت شاهمرادی خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشجویان قبلی که در این المپیادها بودند هم اکنون در تیم های حرفه ای مشغول به ورزش هستند. معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه این دانشجویان طلایه داران عرصه سلامت در جامعه هستند، ابراز کرد: سلامت جامعه در آینده در دست این دانشجویان است پس اگر خودشان سالم نباشند انتظاری نمی توان داشت که وظیفه خطیر مراقبت از سلامت مردم را از آنان داشت. وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون ورزش که امر به ورزش امر به معروف است، اذعان داشت: وظیفه ما دعوت به وارد شدن دانشجویان حوزه علوم پزشکی در عرصه ورزش و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت های فرهنگی ورزشی است. ذبیح الله شاهمرادی همچنین گفت: از ۹ هزار دانشجوی پزشکی حدود ۳ هزار نفر از امکانات ورزشی به هر طریقی استفاده می کنند که به دنبال افزایش این آمار هستیم. رئیس کمیته اجرایی در بیان مسائل فنی این دوره از مسابقات تصریح کرد: این مسابقات شامل دوازده در دو گروه اجتماعی و انفرادی و در عناوین فوتبال، والیبال، کشتی، تنیس روی میز، تیراندازی، شنا، بدمینتون، بسکتبال، شطرنج، دوومیدانی، کاراته و تکواندو با شرکت ۲هزار و ۲۰۰ دانشجو برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: این دانشجویان از ۵۳ دانشگاه علوم پزشکی شهرهای مختلف کشور با همراهی ۴۰۰ سرپرست و مربی و همراه به استان اصفهان اعزام خواهند شد. معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن اشاره به اهمیت داوری به دلیل سطح بالای مسابقات ابراز کرد: ۱۸۰ داور این دوره از مسابقات را قضاوت خواهند کرد که همگی از داوران ملی و برخی هم از داوران بین المللی هستند. اسماعیلیان فعالیت های عمرانی ورزشی این دانشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: برای نمونه استخری ما برترین استخر استان است و ما تنها دانشگاه در سطح کشور هستیم که از سالن تیراندازی برخوردار است. مسئول کمیته فنی المپیاد در پایان خاطرنشان کرد: ما در این دانشگاه علوم پزشکی هیچ خوابگاهی را نداریم که از امکانات ورزشی متمرکز و درون خوابگاهی بهره مند نباشد. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ۲۲ تا ۲۸ مردادماه سال جاری میزبان دوازدهمین دوره از المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه علوم های پزشکی سراسر کشور خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه