English

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان خبرداد؛

رشد ۹ درصدی اهدای خون در استان اصفهان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان اظهار داشت: در دو ماهه سال جاری تعداد اهداکنندگان خون در اصفهان ۹.۲۴ درصد رشد داشته است.

رشد ۹ درصدی اهدای خون در استان اصفهان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، کیان دهراب‌پور گفت: در دو ماه ابتدای امسال ۳۳ هزار و ۲۶۰ نفر به پایگاه‌های خون استان مراجعه کردند که ۲۶ هزار و ۵۷۷ نفر از آن‌ها موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: سال گذشته در مدت مشابه ۳۱ هزار و ۴۷ نفر مراجعه کننده به پایگاه‌های خون داشتیم که ۲۴ هزار و ۳۲۸ نفر آن‌ها موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در ۲ ماه ابتدایی ۱۴۰۳ علاوه بر رشد تعداد اهدا کنندگان، میزان مراجعه‌کنندگان نیز با رشد ۷.۱۳ درصدی مواجه بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر هیچ کمبود خونی در اصفهان نداریم و ذخیره خون استان ۳ هزار و ۹۶۰ واحد و معادل ۹.۸۲ روز است و ذخیره خون در شهرستان اصفهان نیز ۹.۳ روز و معادل ۳ هزار و ۱۱۰ واحد است.

دهراب‌پور اضافه کرد: در ۲ ماه ابتدایی سال جاری به نسبت دوماه ابتدایی سال گذشته میزان مراجعه و اهدای خون در زنان ۲۰.۸۹ درصد رشد داشته است و این در حالی است که ۹۶.۵ درصد اهدا کنندگان خون در استان اصفهان را مردان و ۳.۵ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان بیان داشت: استفاده صد در صد از کیسه‌های خونگیری فیلتردار و کم لکوسیت برای بیماران موجب شده تا سازمان انتقال خون ایران بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را در سریع‌ترین وقت به این بیماران ارائه کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه