English

مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان خبرداد؛

اعزام بیش از ۷ هزار زائر بیت‌الله الحرام از فرودگاه اصفهان

مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان از اعزام بیش از ۷ هزار زائر بیت‌الله الحرام از فرودگاه اصفهان به سرزمین وحی خبرداد.

اعزام بیش از ۷ هزار زائر بیت‌الله الحرام از فرودگاه اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، ابوذر ضیایی درجمع خبرنگاران بیان داشت: از ۳ خرداد ماه ۷ هزار و ۸۵۳ زائر بیت‌الله الحرام از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان اعزام می‌شوند.

وی افزود: اعزام زائران بیت‌الله الحرام در قالب ۵۶ کاروان از ۲۴ اردیبهشت، توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی و از سوم خرداد از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان آغاز می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه فرودگاه اصفهان یکی از ۹ فرودگاه بین‌المللی کشور است، گفت: این فرودگاه مانند ۵۶فرودگاه دیگر، زیرمجموعه شرکت‌های دولتی و وزارت راه و شهرسازی است.

ضیائی با اشاره باینکه فرودگاه‌ها دارای مرز هوایی، محلی، بین‌المللی و داخلی هستند، بیان کرد: برخی فرودگاه ها مشترک هستند که فرودگاه شهید بهشتی اصفهان نیز یک فرودگاه مشترک با پایگاه هشتم شکاری نهاجا است.

این مقام مسئول با اشاره باینکه فرودگاه هر استان دروازه طلایی برای ورود به استان است، افزود: فرودگاه شهید بهشتی با قرار گرفتن در مرکز کشور در مباحث گردشگری، خدمت‌رسانی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل نقش ویژه‌ای دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان با بیان اینکه بسیاری از مسیر‌های پروازی از مجاورت یا فراز فرودگاه شهید بهشتی عبور می‌کنند، بیان داشت: این فرودگاه با زیرساخت‌های مناسبی که در مقایسه با فرودگاه‌های تراز اول کشور دارد، به عنوان فرودگاه احتیاطی انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه شهید بهشتی فرودگاه معین فرودگاه امام و مهرآباد است، گفت: این فرودگاه دوباند پروازی استاندارد دارد که در دهه اخیر روکش شده و ۲۰ موقعیت پارک استاندارد دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین تجهیزات کمک ناوبری و نظارتی به‌روز، تجهیزات ارتباطی، هواشناسی یا RVR، امداد و نجات، سامانه فرود یا ILS در این فرودگاه موجود است.

مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان توضیح داد: اوج کار ترمینال بار هوایی فرودگاه اصفهان از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ بود، در حال حاضر ۲۰ شرکت هواپیمایی با فرودگاه همکاری می‌کنند و ۱۸ مسیر داخلی و ۶ مسیرخارجی وجود دارد که از طریق آنها روزانه ۴۰ پرواز ورود و خروج در پرواز‌های داخلی و ۸ پرواز ورود و خروج در‌پرواز‌های خارجی انجام می‌شود.

ضیایی با بیان اینکه فرودگاه اصفهان گفت: فرودگاه اصفهان، دو ترمینال پرواز‌های داخلی و خارجی دارد که ترمینال پرواز‌های داخلی ۱۲هزار متر مربع مساحت و ظرفیت پذیرش دو میلیون مسافر در سال را دارد.

 مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان از معدود فرودگاه‌های مجهز به سرویس رادار کشور است، اظهار داشت:ترمینال پرواز‌های خارجی با مساحت ۱۵هزار متر مربع، ظرفیت پذیرش سالانه یک میلیون و ۲۵۰ مسافر را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه