English

مدیر کنترل پروژه‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان خبر داد:

آبگیری دو مخزن آب استراتژیک هلدینگ پتروپالایش اصفهان تا پایان خردادماه

مدیر کنترل پروژه‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان از آبگیری دو مخزن آب استراتژیک این هلدینگ تا پایان خرداد سال جاری خبر داد.

 آبگیری دو مخزن آب استراتژیک هلدینگ پتروپالایش اصفهان تا پایان خردادماه
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، علی موذنی درباره عملیات احداث مخازن آب استراتژیک در این شرکت توضیح داد: سال گذشته با پایان یافتن و آبگیری سه مخزن استراتژیک در هلدینگ پتروپالایش اصفهان تمامی برنامه‌ها به سمت اتمام سه مخزن باقیمانده این طرح معطوف شد و با تلاش‌های جهادی صورت‌گرفته دو مخزن دیگر این طرح تا خردادماه امسال به اتمام خواهد رسید و آبگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات احداث مخازن آب  ۳و۶ در پالایشگاه اصفهان تا خردادماه جاری در این شرکت به پایان می‌رسد افزود: مخزن شماره ۳هم اکنون  دارای پیشرفت ۸۳درصد است و مخزن شماره ۶ نیز پیشرفت ۷۸ درصدی داشته که به یاری خدا و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این دو مخزن تا خرداد ماه آبگیری خواهند شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با تامین آب موردنیاز مواقع بحران توسط مخازن استراتژیک، تمامی حوضچه‌های آبی روباز در پالایشگاه اصفهان خشک می‌شوند، گفت: به این ترتیب عملیات احداث یک مخزن باقیمانده آب استراتژیک پالایشگاه اصفهان نیز تا پایان مردادماه به پایان می‌رسد و به‌طور کلی ۶مخزن استراتژیک آب که ظرفیت آن ۳۰۰هزار مترمکعب است می‌تواند آب ذخیره مورد نیاز هلدینگ پتروپالایش اصفهان را در زمان بحران تامین کند.

موذنی انجام عملیات احداث ۶ مخزن استراتژیک در پالایشگاه اصفهان را زودتر از موعد مقرر عنوان کرد و افزود: به دستور هیئت مدیره و تلاش‌های شبانه‌روزی تمامی ارکان، زمان این طرح از ۳ سال به ۲ سال کاهش یافت و با توجه به شرایط فعلی حتی زودتر از این زمان تکمیل خواهد شد و ما با روزشمار بهره‌برداری کامل ازاین طرح مواجه هستیم.

مدیر کنترل پروژه‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان تصریح کرد: هزینه کل اجرای مخازن آب استراتژیک در پتروپالایش اصفهان حدود ۹۰۰ میلیارد تومان است. پیمانکار این طرح نیز شرکت‌ بلندپایه است.

وی تاکید کرد: موقعیت این مخازن به‌گونه‌ای است که در مواقع بحران بدون نیاز به پمپاژ و با توجه به شرایط ثقلی به‌راحتی آب ذخیره شده به سمت واحدهای عملیاتی هدایت می‌شود.

مدیر کنترل پروژه‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان درباره ابعاد و حجم هر یک از این مخازن، عنوان کرد: ابعاد هر مخزن ۸ هزار مترمربع با ارتفاع بیش از ۷ متر بوده که گنجایش ذخیره‌سازی ۵۰ هزار مترمکعب آب را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه