English

تامین ۴۵ درصد برق مصرفی باغ رضوان با نصب ‌پنل‌های خورشیدی

مدیرعامل سازمان ارامستان های شهرداری اصفهان از تامین ۴۵ درصد برق مصرفی باغ رضوان با نصب ‌پنل‌های خورشیدی خبرداد.

تامین ۴۵ درصد برق مصرفی باغ رضوان با نصب ‌پنل‌های خورشیدی
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،علی حاجیان در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس باغ رضوان گفت:نصب پنل‌های خورشیدی با ظرفیت تولید ۵۵۰ کیلووات برق در باغ رضوان، از ‌دیگر پروژه‌های سازمان است که حدود ۴۵ درصد مصرف برق باغ رضوان را تامین می‌کند.

وی افزود:ساخت منبع ۵۵ هزار مترمکعبی آب در باغ رضوان از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان آرامستان‌ها در حوزه محیط زیست و انرژی است که به‌راحتی قادر به آبرسانی به سایر بخش‌ها نیز هست.

این مقام مسئول بیان داشت:استحصال آب‌های سطحی از دیگر پرو‌ژه‌های اجرا شده‌ در باغ رضوان است که با اجرای آن قادریم تمامی آب ناشی از نزولات جوی را در استخرهای بزرگ ذخیره کنیم.

 

هوشمندسازی آبیاری ۵۰ هکتار فضای سبز باغ رضوان

حاجیان گفت:هوشمندسازی آبیاری ۵۰ هکتار از فضای سبز باغ رضوان طی دو سال گذشته انجام شده است.

وی افزود:باغ رضوان با ۱۶۰ هکتار فضای سبز و ۱۲۲ هزار درخت ‌و درختچه، از مهم‌ترین ریه‌های تنفسی شرق شهر به‌شمار می‌رود و سالانه بالغ بر ۷ میلیون نفر زائر به آن رفت‌وآمد دارند.

این مقام مسئول گفت:طی دو سال گذشته، روند کفن و دفن در باغ رضوان تغییر کرد و در زمینه رعایت شرعیات و احکام کفن و دفن، رتبه نخست کشور را درمیان آرامستان‌ها کسب نمودیم. در زمینه توسعه و هوشمندسازی نیز پروژه‌هایی همچون هوشمندسازی آبیاری ۵۰ هکتار از فضای سبز در آن اجرا شد.

مدیرعامل سازمان ارامستان های شهرداری اصفهان گفت:ساخت نمازخانه به‌وسعت ۲۰۰ متر و چندین چشمه سرویس بهداشتی در فاز سوم و مانیتورینگ تاسیسات و‌ دوربین‌های مداربسته باهدف تامین ایمنی محیط و نظارت مستمر، از دیگر پروژه‌های حوزه توسعه و هوشمندسازی است.

 

کاشت ۴۰۰ هزار نهال در باغ رضوان اصفهان

این مقام مسئول بیان داشت:تاکنون موفق به کاشت و تولید ۴۰۰ هزار نهال در باغ رضوان اصفهان و انتقال آن‌ها به سایر نقاط شهر شده‌ایم که اقدامی بسیار قابل‌توجه در حوزه محیط زیست به‌شمار می‌رود.

حاجیان افزود:«ترویج یاد معاد» از اهداف مورد نظر در این دوره مدیریت سازمان آرامستان‌ها بود که توانستیم در این زمینه نسبت به ساخت فیلم کوتاه، ساخت و پخش برنامه تلویزیونی «واقعه»، تالیف چندین کتاب با رویکردهای مختلف درباره باغ رضوان، تولید پادکست و اجرای نمایش اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت:راه‌اندازی سامانه پرداخت خیرات و نذورات، صرف خیرات در موارد مورد نیاز در شهر و احداث یک محوطه بازی در منطقه دو توسط خیرین نیز از اقدامات سازمان در زمینه توسعه فرهنگ خیرات و‌ نذورات بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه