English

تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور

استاندار اصفهان گفت: در استان اصفهان بر زنجیره‌های ارزشی صادرات‌گرا فعالیت می‌شود.

تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، سیدرضا مرتضوی اصفهان در بازدید از نمایشگاه (ایران اکسپو ۲۰۲۴) با اشاره به اینکه در استان اصفهان بر زنجیره‌های ارزشی صادرات‌گرا فعالیت می‌شود، گفت: در تحلیل زنجیره ارزش علاوه بر اینکه بر چالش‌ها و تهدیدها توجه می‌شود بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در زنجیره بایستی اتفاق بیفتد نیز تمرکز می‌شود.

وی گفت: این نمایشگاه یکی از فرصت‌هایی است که ما می‌توانیم توانمندی‌های استان را در حوزه تولید و فعالیت‌های اقتصادی به کشور و بازدیدکنندگان خارجی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم شرایط رقابتی تری را در حوزه زنجیره‌ ارزش داشته باشیم نیاز است تا زنجیره‌ای که در آن بر اساس اولویت‌های استان مزیت داریم را شناسایی کنیم و در راستای اجرای آن برنامه‌ریزی های کوتاه، میان و بلند مدت داشته باشیم.

مرتضوی با اشاره به اینکه در استان اصفهان بر زنجیره‌های ارزشی صادرات‌گرا فعالیت می‌شود، گفت: در تحلیل زنجیره ارزش علاوه بر اینکه بر چالش‌ها و تهدیدها توجه می‌شود بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در زنجیره بایستی اتفاق بیفتد نیز تمرکز می‌شود.

استاندار اصفهان اظهار کرد: یک گفت‌وگوی اولیه در نمایشگاه می‌تواند ما را به مذاکرات و جلسات بعدی هدایت کند تا بتوانیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی را در تکمیل زنجیره ارزش در استان داشته باشیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: برای اینکه زنجیره ارزش به صورت فعال و جامع حرکت کند می‌طلبد دستگاه‌های حمایتی، تأمین زیرساخت و پشتیبانی در کنار مجموعه‌هایی که در زنجیره هستند شرایط مناسبی را در حوزه ارتباطات و تعاملات فراهم کنند.

وی افزود: در روند زیرساخت و پشتیبانی بعنوان دولت تلاش کردیم تا برای حضور فعالان اقتصادی در زنجیره ارزش مشوق‌هایی را لحاظ کنیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: به طوری که در تسهیلاتی که در دولت و استان مدیریت می‌شود اولویت ما برای کمک رسانی مجموعه‌هایی هستند که در زنجیره ارزش فعالیت می‌کنند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در کنار زنجیره ارزش نگاهی به خوشه‌های صنعتی داریم، عنوان کرد: در دو محور شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شرکت‌های فناور می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: نخست در طول زنجیره ارزش در رشته‌های مختلف برای اینکه بتوانیم نگاه پویا و پایدارتری را تعریف کنیم نیاز به حضور واحد‌های فناور داریم در این حوزه شهرک علمی و تحقیقاتی می‌تواند با ارائه پیشنهاد به زنجیره ارزش نقش مناسبی را برای شرکت‌های فناور تعریف کند‌.

استاندار اصفهان گفت: همچنین با توجه به تنوع ‌و گستردگی واحد‌های اقتصادی، فراهم کردن ظرفیتی برای واحد‌های فناور جهت حضور مؤثر در بخش‌های مختلف زنجیره ارزش، نقش دومی است که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌تواند ایفا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه