English

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان:

سال گذشته حدود یک میلیون معلم مشمول رتبه‌بندی شدند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: سال گذشته حدود یک میلیون معلم مشمول رتبه‌بندی شده‌اند که ۵۰ هزارمیلیاردتومان بودجه جهت اجرای آن تخصیص یافت.

سال گذشته حدود یک میلیون معلم مشمول رتبه‌بندی شدند
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،محمدرضا ابراهیمی در نشست صمیمی با مدیران کل ادوار آموزش‌وپرورش استان گفت: سال گذشته بیش از ۲۵ هزارنفر در کل کشور از این طریق جذب شدند که سهم استان اصفهان، بالغ بر ۲۳۰۰ نفر بود و از این طریق، توانستیم برای سال‌های آینده ذخیرۀ خوبی در موضوع نیروی انسانی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش استان اصفهان با تلاش‌های مدیران کل استان موفق بوده است، ادامه داد: در ادوار مختلف، همۀ بزرگواران تلاش خود را انجام داده‌اند تا آموزش‌وپرورش در مسیر رشد و تکامل حرکت کند.

ابراهیمی اذعان کرد: امسال بیش از یک میلیون دانش‌آموز و بیش از ۵۰ هزار معلم شاغل و قریب به ۶۰ هزار معلم بازنشسته در استان اصفهان حضور دارند و در دو سال گذشته، برای رفع چالش نیروی انسانی تلاش‌های خوبی انجام شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان اضافه کرد: سال گذشته چیزی حدود ۵۰ هزار مجوز استخدام مادۀ ۲۸ داشته ایم که از این طریق، نزدیک به ۴۰ هزارنفر جذب شدند؛ امسال نیز مجوز استخدام ۷۰ هزارنفر صادر شده است که آزمون آن برگزار شده و نتایجش نیز به زودی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت قابل‌توجه دانشگاه فرهنگیان طی دو سال گذشته، تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۲۵ هزارنفر در کل کشور از این طریق جذب شدند که سهم استان اصفهان، بالغ بر ۲۳۰۰ نفر بود و از این طریق، توانستیم برای سال‌های آینده ذخیرۀ خوبی در موضوع نیروی انسانی داشته باشیم.

ابراهیمی ادامه داد: با وجود همۀ چالش‌هایی که در عرصۀ نیروی انسانی داشته‌ایم، تلاش‌های بسیاری برای ارتقای کیفیت کار معلمان انجام شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان رتبه‌بندی را یکی از پروژه‌های مهم انجام شده در سال گذشته دانست و ابراز داشت: سال گذشته چیزی حدود یک میلیون معلم مشمول رتبه‌بندی شده‌اند که ۵۰ هزارمیلیاردتومان بودجه جهت اجرای آن تخصیص یافت.

وی میزان رضایت‌مندی فرهنگیان از رتبه‌بندی را پس از بررسی مستدل اعتراض‌ها، قابل‌توجه دانست و یادآور شد: رتبه‌بندی معلمان هرچند از نقطۀ مطلوب فاصله دارد، اما آغازی بر مسیر تعالی و رسیدن به نقطۀ مطلوب است؛ چراکه با اجرای آن بیش از ۳۵۰ هزار معلم کشور دیگر حداقل‌بگیر نیستند؛ البته ان‌شاالله این بحث ادامه‌دار خواهد بود و هرساله نیروها تازه‌ای نظیر معلمان جدیدالاستخدام مشمول رتبه‌بندی خواهند شد.

ابراهیمی با بیان این‌که سبک زندگی و آموزش و خصوصاً شیوۀ تربیت بسیار متفاوت شده است، گفت: امروزه دانش‌آموزان دیگر چندان از طریق خانواده و مدرسه جامعه‌پذیر نمی‎‌شوند و به همین دلیل، مجهز شدن معلم به سبک‌های جدید تربیتی لازم است و می‌توان گفت در هیچ دوره‌ای، کار در بعد مسائل تربیتی و اجتماعی به‌سختی دورۀ کنونی نیست اما امیدواریم به لطف خدا و با حضور نیروهای توانمندی که به‌صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا امانت‌های مردم را به ثمر و نتیجه برسانند، به وضعیت مطلوبی برسیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان بیان کرد: سال گذشته ۲۶ هزار دانش‌آموز در مساجد استان معتکف شدند و این عدد، در سال جاری به ۴۲ هزار دانش‌آموز رسید؛ همچنین جشن‌های تکلیف عبادی و سیاسی و جشن روزه اولی‌ها در سراسر استان برگزار شد.

وی از حضور ۴۰ هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان پیشرفت خبرداد و عنوان کرد: امسال هدف‌گذاری برای حضور بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان پیشرفت انجام شده؛ همچنین اردوهای راهیان نور پرشورتر از گذشته برگزار شده است و در سال جاری، ۱۲ هزار دانش‌آموز دختر و بالغ‌بر ۴ هزار دانش‌آموز پسر به این اردوها اعزام شده‌اند، که این فرایند پس از ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

ابراهیمی با بیان موفقیت دانش‌آموزان در زمینۀ المپیادها، اذعان کرد: دو سال پیش ۲۲ نفر و سال قبل ۳۱ نفر دانش‌آموز راه‌یافته به مرحلۀ کشوری المپیادها داشته‌ایم و امسال با افزایش ۶۱ درصدی در این زمینه مواجه هستیم؛ همچنین افزایش قابل ملاحظۀ رتبه‌های تک‌رقمی و دورقمی در آزمون سراسری و افزایش ۵۰ درصدی نسبت به دوسال گذشته از جمله دستاوردهای آموزش‌وپرورش استان اصفهان بوده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا در حوزه‌های مختلف آموزشی، پرورشی و همۀ ابعاد تربیتی گام برداریم و مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهیم که در همین راستا، می‌توان از افزایش ۱۴۰ عددی تعداد واحدهای ورزشی استان شامل زمین چمن مصنوعی، سالن ورزشی و زمین فوتبال ساحلی یاد کرد که موجب شد استان اصفهان از رتبۀ ۱۲ کشور به رتبۀ دوم سرانۀ فضاهای ورزشی کشور ارتقا یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه