English

معاون آموزش و پژوهش نظام پزشکی اصفهان:

بیماری‌های تنفسی سرطان ریه و آسم از تاثیرات آلودگی هوا است

معاون آموزش و پژوهش نظام پزشکی اصفهان گفت: بیماری‌های تنفسی همچون سرطان ریه و آسم از جمله تاثیرات آلودگی هوا است.

بیماری‌های تنفسی سرطان ریه و آسم از تاثیرات آلودگی هوا است
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، محمدرضا صبری در نشست هم‌اندیشی متخصصان و مسئولان حوزه سلامت با محوریت ارائه راهکار جهت کاهش آلاینده‌ها و پیشگیری از اثرات مخرب آن بر سلامت محیط و جامعه گفت: طول عمر، افزایش احتمال سکته مغزی و بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی همچون سرطان ریه و آسم از جمله تاثیرات آلودگی هوا است.

وی با بیان اینکه چندین سال است که با مشکل آلودگی هوا مواجه هستیم که هر روز وضعیت آن بدتر می‌شود،افزود: با این حال شاهد تلاش سازمان‌های مربوطه برای رفع این مشکل نیز هستیم و شاید هنوز این تلاش‌ها کافی نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: افزایش احتمال سقط جنین در زنان باردار، احتمال وقوع ناهنجاری هنگام تولد نوزاد، نازایی و مشکلات پوستی از تأثیرات آلودگی هوا بر سلامت انسان است‌.

معاون آموزش و پژوهش نظام پزشکی اصفهان با بیان اینکه آلودگی هوا سهم زیادی در ابتلاء به سرطان دارد، بیان داشت: ایران، چهارمین کشور سرطانی در دنیا است .

صبری گفت:طبق تحقیقات، در سال ۱۳۹۵ تنها ۱۱۲ هزار نوع مختلف از سرطان وجود داشته و در سال ۱۴۰۴ به ۱۶۰ هزار نوع افزایش پیدا خواهد کرد.

این مقام مسئول افزود: آنطور که باید به موضوع آلودگی هوا پرداخته نشده است و در این راستا تمام دستگاه‌ها و مسئولان ذی‌ربط باید  اقدامات مؤثری را انجام دهند.

وی با بیان اینکه با بدتر شدن وضع آلودگی هوا تنها مکان برای زندگی، شهرک‌های سلامت خواهد بود، بیان داشت: باید با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از آلوده شدن هوا جلوگیری کنیم، نه اینکه بعد از آلوده شدن هوا به فکر راه چاره باشیم‌.

معاون آموزش و پژوهش نظام پزشکی اصفهان در ارتباط با راهکارهای مقابله با آلودگی هوا گفت: ورود خودروهای برقی ، استفاده از منابع انرژی جایگزین و بهره‌مندی از صفحه‌های خورشیدی، کاهش مصرف انرژی برای جلوگیری از مازوت‌سوزی، افزایش درختکاری، اعمال محدودیت برای مصرف پلاستیک و ...از جمله اقدامات پیشگیری از آلودگی هوا است.

در ادامه این نشست عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان با اشاره به نقش خودروها در آلودگی هوا بیان کرد:آلایندگی ناشی از روشن گذاشتن اتوبوس‌های شهری در ترمینال‌ها و انتشار گازهای آلاینده در سطح شهر  است.

یعقوب حاجی زاده با اشاره باینکه کیفیت پایین سوخت و بنزین از دیگر عوامل آلوده کننده هوا می باشد، افزود: در بسیاری از کشورها شاهد بنزین یورو ۶ هستیم در حالی که در اکثر خودروهای ایرانی حتی قابلیت بنزین یورو ۴ به بالا وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه