English

رییس کل دادگستری استان اصفهان:

تعیین تکلیف اراضی مرزی استان اصفهان در سال ۱۴۰۳

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت:برنامه جدی دستگاه قضایی استان اصفهان در سال جدید پیگیری به منظور تعیین تکلیف این اراضی است.

تعیین تکلیف اراضی مرزی استان اصفهان در سال 1403
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین اسداله جعفری در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی از ورود 4164 فقره پرونده با موضوع تعرض به منابع طبیعی در سال 1402 به دادگستری استان خبر داد و گفت: در سال 1402 تعداد 4164پرونده وارد دستگاه قضایی استان شد که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان در آن به عنوان شاکی از افراد یا اشخاص متعرض به منابع طبیعی شکایت کرده است.

وی افزود: در طول همین سال تعداد 5165 پرونده، با همین موضوع، در شعب ویژه، توسط قضات ویژه و در سریعترین زمان ممکن رسیدگی شده است.

وی همچنین از تشکیل 1106 پرونده نیز علیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان توسط افراد و اشخاص، در سال 1402 و مختومه شدن 1282فقره پرونده با همین موضوع در سال جاری، خبر داد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان اصفهان در ادامه از استقرار کشیک‌های فعال در ایام نوروز تا پایان فروردین‌ماه خبر داد و گفت: کلیه نهادهایی که عضو شورای حفظ حقوق بیت‌المال هستند اعم از اداره منابع طبیعی، محیط زیست، راه و شهرسازی و ... موظف شده‌اند که در ایام نوروز و بعد از آن تا پایان فروردین ماه، کشیک های خود را به منظور پیشگیری از تعرضات احتمالی به منابع طبیعی استان و انجام ساخت و ساز‌های غیرمجاز فعال کنند.

وی همچنین از در دسترس بودن روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان در این ایام با هدف صدور دستورات قضایی لازم در این خصوص، خبر داد.

رئیس دستگاه قضایی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری‌های جدی دستگاه قضایی به منظور تعیین تکلیف اراضی مرزی استان اشاره و خاطرنشان کرد: حدود 92هزار هکتار از زمین‌های استان که در مرز بین استان اصفهان و 9 استان همجوار قرار گرفته‌اند و به لحاظ مرز‌بندی‌های دقیق دچار مشکل هستند در معرض سوءاستفاده، قرار دارند و برنامه جدی دستگاه قضایی استان در سال جدید پیگیری به منظور تعیین تکلیف این اراضی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه