English

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

ممنوعیت استفاده از مازوت از مهمترین برنامه‌های دولت است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت:ممنوعیت استفاده از مازوت از مهمترین برنامه‌های دولت است.

 ممنوعیت استفاده از مازوت از مهمترین برنامه‌های دولت است
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،علی سلاجقه در حاشیه هجدهمین همایش ملی علوم زمین و مهندسی آبخیزداری ایران در دانشگاه کاشان با بیان اینکه امسال در سه نیروگاه اصلی کشور سوخت مازوت کاملا ممنوع شده است، بیان کرد: هفت و نیم میلیارد دلار فقط در این دولت هزینه شده و ۵۴ مشعل گازسوز کشور در راستای کاهش آلایندگی حذف شدند.

وی گفت: در نیروگاه شازند اراک که مازوت سوزی داشتیم هم، زمان بسیار کوتاه بود و هم مقدار سوخت مازوت یک سوم سال قبل بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی دولت مردمی و انقلابی این است که استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها کم‌رنگ و حذف شود، افزود: در شهر اصفهان نیز آنچه که در حقیقت برای خط انتقال لوله گاز رخ داد مازوت به صورت موقت اتفاق افتاد.

این مقام مسئول ادامه داد: در ارتباط با گرد و غبار نیز در بعد داخل هم در بعد بین‌الملل خوشبختانه موفقیت‌های بسیار عالی برای کشور کسب شده است و آخرین موفقیت در هفته گذشته در نشست مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد بود که قطعنامه جمهوری اسلامی ایران مورد پذیرش قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور گفت: بسیاری از تالاب‌های کشور وضعیت مناسبی نداشت که با توجه بارندگی‌های اخیر بسیاری از تالاب‌ها از جمله دریاچه ارومیه در وضعیت مناسبی قرار گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور حق آبه‌ها را از دیگر برنامه‌های محیط زیست کشور عنوان کرد و افزود: وضعیت دریاچه ارومیه حل شد و خلیج گرگان در مجله معتبر ساینس یکی از معتبرترین مجلات علمی دنیا حرفی برای گفتن دارد.

سلاجقه به میثاق نامه ملی محیط زیست اشاره کرد و افزود: بر اساس این میثاق نامه هیچ پروژه عمرانی بدون مجوز محیط زیست کلنگ نخواهد خورد و هر طرح صنعتی هم قبل از اجرا باید مجوز محیط زیست داشته باشد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اصلاح و راه اندازی مجدد ایستگاه پایش آلایندگی شهرستان کاشان افزود: باتوجه به صنعتی بودن شهر کاشان ایستگاه پالایش آلایندگی این شهر که چند سال دچار مشکل شده بود با همکاری مدیر کل استان اصفهان مجدد راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح بیابان زایی در شهر کاشان با توجه به جاذبه‌های طبیعی و مسائل زمین شناسی، ریگ بلند، ارتفاعات قمصر مناطق کوهستانی و دشتی و کویری بیان داشت: بحث مسائل مربوط به بیابان زایی در این منطقه نقش اساسی دارد و سعی می‌کنیم برنامه‌های متفاوتی را در زمینه‌های حیات وحش و پوشش گیاهی جانوری در این شهر ایجاد کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به نقش دانشگاه کاشان در اجرای طرح‌های زیست محیطی گفت: امید است تا دانشگاه کاشان به عنوان یکی از دانشگاه پیشرویی که خوشبختانه در مباحث محیط زیست هم نقش مناسبی دارد و با ارتباط سازمان محیط زیست و با ارائه طرح‌های پژوهشی در زمینه محیط زیست گام‌های مثبتی را بردارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه