English

آسفالت معابر، آرزوی دست نیافتنی برای شهروندان کاشانی

شاید آسفالت کوچه‌ها و معابر یک مطالبه پیش پا افتاده از سوی شهروندان یک شهر به نظر آید، اما درشهرستان کاشان به یک آرزوی دست نیافتنی مبدل شده است.

آسفالت معابر، آرزوی دست نیافتنی برای شهروندان کاشانی
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، آسفالت کوچه‌ها و معابر یک مطالبه پیش پا افتاده از سوی شهروندان است که هم اینک رویایی است که یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم کاشان از مدیریت شهری است.

می گویند هر انسانی در زندگی با پستی و بلندی‌های مختلفی مواجه می شود که نیاز است با هوشیاری و تفکر لازم این پستی و بلندی ها را طی و پشت سر بگذارد تا به سرمنزل مقصود برسد اما به نظر نمی رسد دست اندازها و چاله چوله های فراوانی که در کوچه ها و معابر سطح شهر کاشان وجود دارد و هر روز شهروندان باید با دقت بالا و با احتیاط لازم از کنار آنها عبور کنند ربطی به پستی و بلندی های زندگی ساکنان شهر کاشان نداشته باشد.

اما آنچه در این میان جالب به نظر می رسد آنکه این چاله ها و دست انداز کوچه های این شهر هیچ ارتباطی با جدید و یا قدیمی بودن معابر و یا بالاشهر و یا پایین شهر بودن آن نداشته و این مشکل دیرینه حتی در کوچه های بهترین و لوکس ترین مناطق شهر نیز خودنمایی می کند.

با گذر از این کوچه‌ها بخوبی می توان درک کرد که این معابر حتی شاید در طول سالیان سال رنگ آسفالت جدید را به خود ندیده اند و نهایت کاری که برای بهبود وضعیت آسفالت و چاله ها انجام شده، ترمیم و لکه گیری است که این اقدام نیز عمر طولانی نداشته و پس از مدتی تخریب و از بین می رود.

ترکیدگی لاستیک خودرو، انحراف به چپ و راست به خاطر رد کردن چاله ها، ترمزهای بی موقع، لیز خوردن لاستیک خودرو، استهلاک بیشتر خودروها و در نهایت نارضایتی از جمله عوارض و عواقب یک خیابان و یا کوچه ای با چاله چوله و ناهموار است.

 

وضعیت معابر شهری یکی از شاخص‌های رضایت شهروندان از عملکرد شهرداری‌

وضعیت معابر شهری یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها محسوب می‌شود اما طی سال‌های اخیر هیچگونه توجه ای برای ساماندهی آسفالت خیابان‌ها و معابر شهر کاشان نشده و این معضل به یک مشکل همیشگی تبدیل شده که روزبه ‌روز به وخامت این مساله نیز افزوده می شود.

آسفالت

اکثر کوچه ها و معابر این شهر دچار فرو رفتگی یا شکستگی آسفالت با چاله های کوچک و بزرگ است که به جرات می توان گفت عمق برخی از چاله های آن حتی به ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر هم می رسد و در بسیاری اوقات موجب بروز سوانح رانندگی و خسارت به خودروهای شهروندان نیز می شود.

از کوچه ها و معابر شهر که بگذریم آسفالت خیابان های شهر نیز چنگی به دل نمی زند و آسفالت های فرسوده و چهل تکه و پر از چاله خیابان‌هایی که سال های سال است رنگ خط کشی نیز حتی به خود ندیده است به یکی از دغدغه های بزرگ شهروندان به ویژه رانندگان خودروها مبدل شده است.

 

مسابقات رالی و حرکت مارپیچی در کوچه و خیابان های شهر کاشان

وضعیت آسفالت معابر و خیابان‌های شهر کاشان به‌گونه‌ای‌ شده است‌ که رانندگان وسایل نقلیه همانند یک راننده مسابقات رالی باید به‌صورت مارپیچی حرکت کنند؛ چرا که تعداد چاله‌ها و حفره‌های ایجادشده روی آسفالت خیابان‌ها به‌حدی زیاد است که نمی‌توان مسیری را بدون مشکل به صورت مستقیم طی کرد.

بسیاری از این دست اندازها در خیابان های شهر با به خرج دادن اندک سلیقه و هزینه ای به راحتی قابل برطرف شدن است ولی چرا این موارد از دید مسئولان مدیریت شهری پنهان می ماند بسیار سئوال برانگیز است.

با گشت و گذاری کوتاه در شهر به راحتی می توان به این امر پی برد که در شهر کاشان در واقع کمتر خیابانی پیدا می‌شود که تمام آسفالت آن یکپارچه باشد؛ از این سر خیابان تا آن سر خیابان به جای سطح صاف و یکدست، فقط پستی و بلندی است که چشم را می‌آزارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه