English

در ۱۰ ماهه سال جاری؛

۳۳۸ نفر در تصادفات معابر درون شهری استان اصفهان جان باختند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت:در 10 ماهه سال جاری، 338 نفر در تصادفات معابر درون شهری استان اصفهان جان باختند.

 338 نفر در تصادفات معابر درون شهری استان اصفهان جان باختند
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،سرهنگ علی اصغر زارع با اشاره به اینکه طی ده ماهه اخیر در استان اصفهان 338 نفر در اثر تصادفات معابر درون شهری جان خود را از دست داده اند، گفت: بیشترین عابر پیاده جان باخته در تصادفات به نسبت جمعیت در شهرستان های اصفهان، خمینی شهر و کاشان به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: در 10 ماهه سال جاری، 338 نفر در تصادفات معابر درون شهری استان اصفهان جان باختند که متاسفانه شهرستان های اصفهان، خمینی شهر و کاشان در این مدت دارای بیشترین تعداد فوتی عابران پیاده در سطح مسیر های درون شهری بودند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سالمندان بالای 65 سال بیشترین فوتی عابران پیاده را شامل می شوند  تصریح کرد: طبق تجزیه و تحلیل کارشناسان این پلیس عدم توجه به جلو توسط رانندگان خودرو های عبوری علت اصلی جان باختن عابران پیاده در استان اصفهان بوده است.

رئیس پلیس راهور استان افزود: عابران پیاده حتما می بایست از محل هایی که مخصوص تردد این افراد مشخص شده استفاده کنند و همچنین در محل هایی که پیاده رو نیست یا در صورت وجود، به دلایلی غیر قابل تردد و استفاده  است حتما از منتهی الیه سمت چپ سواره رو وعکس جهت حرکت وسایل نقلیه عبور کنند.

این مقام انتظامی گفت: برای گذشتن از عرض راه، تنها از گذرگاه های پیاده، پل های هوایی و گذرگاه های زیرزمینی مجاز استفاده شود و عابران پیاده  باید به جد از دویدن، پریدن و ورود ناگهانی به سطح سواره رو خودداری کرده و مراقب حرکت سایر وسایل نقلیه در سطح معابر باشند.

سرهنگ زارع در پایان خاطر نشان کرد: عابران پیاده نباید از حصار آزادراه ها و از لابه لای درختان و گل بوته های حاشیه و میانه بزرگراه ها عبور کنند، این کار باعث می شود شخص به صورت ناگهانی و خارج از دید رانندگان وسایل نقلیه وارد حریم اصلی راه شده که خود به تنهایی می تواند منجر به بروز حوادث و تصادفات ناگوار ترافیکی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه