English

راهیابی ۳۰شرکت برتر به فینال جایزه ملی فناوری نکست

اولین رویداد جایزه نکست در اصفهان بعنوان با قدمت ترین ها در علم و فناوری برگزار می گردد.

راهیابی 30شرکت برتر به فینال جایزه ملی فناوری نکست
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،در نشست خبری به مناسبت برگزاری اولین رویداد دو روزه جایزه ملی فناوری نکست(نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه) با حضور رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و رئیس مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، اعلام شد که 30 شرکت علمی بزرگ براساس انجام فعالیت های علمی متعدد و هایتک با گردش مالی بیش از 5میلیاردتومان به مرحله فینال و دریافت جایزه نکست راه یافته اند.

شقایق حق جو با بیان آنکه اولین رویداد جایزه نکست در اصفهان بعنوان با قدمت ترین ها در علم و فناوری برگزار می گردد، توضیح داد: موارد تمایز نکست با دیگر جشنواره ها و جوایز علمی این است که علاوه بر ترویج دانش و فرهنگ سازی در زمینه صنایع هایتک، قله سازی و سهولت فتح قله ها با توسعه فناوری و تولید محصولاتی با فناوری بالا و لبه دانش که دستیابی به آنها دشوار می باشد، مطرح است.

او در ادامه افزود: شرکت های منتخب در جایزه نکست باید از جایگاه بالای تحقیق و توسعه((R&D و صرف هزینه های بالا در این زمینه تولید علم و فناوری جدید برخوردار باشند.

به گفته حق جو، موضوعات هوش مصنوعی، رباتیک و صنعت4، اتصال پذیری، ارتباطات و میکروالکترونیک، زیست فناوری و مهندسی زیستی در این رویداد انتخاب شده اند.

وی افزود:همچنین، شرکت کنندگان باید از بلوغ تجاری سازی تولید حداقل 3محصول فناورانه در سبد محصولات خود و یک محصول جدید در سبد فناوری کشور، فروش حداقل 5میلیارد تومان در سال منتهی به فراخوان جایزه و دارای ساختار سازمانی مدون و جایگاه برتر تحقیق و توسعه برخوردار باشند.

در ادامه  قاسم مصلحی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان آنکه ما در بسیاری از صنایع جدید کشور، از جایگاه خوبی در سطح جهان برخورداریم، عنوان کرد: هرچقدر محصولات پیچیده تر و دارای فناوری پیشرفته تری داشته باشیم، کمتر در معرض تحریم ها  قرار می گیریم و تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالا می تواند به رقابت پذیری و رشد و تقویت بنیه اقتصادی کشور کمک کند.

او با اشاره به برگزاری فستیوال جایزه نکست در روزهای 1 و 2 اسفند به میزبانی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ، از حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، وزرای علوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات و دیگر مقامات علمی خبر داد.

حق جو اضافه کرد: در این 2 روز علاوه بر رویداد نمایشگاهی وحضور غرفه دارانی از دانش بنیان ها برای معرفی دستاوردهای جدید، برنامه های جنبی ازجمله کارگاه آموزشی رصد توسعه و مدیریت دارایی های فکری پیشران توسعه فناوری های نوظهور، رویدادهای تامین مالی جمعی، کاشتن برای آینده با موضوعات هوش مصنوعی، زیست فناوری و زیست مهندسی و رویدادهای دریچه ای به آینده با موضوعات مختلف برگزار می گردد.

 رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه 240شرکت در ثبت نام اولیه جایزه نکست ورود کردند،گفت: 89مورد ثبت نام نهایی و 60 شرکت انتخاب شدند که طبق مراحل داوری سخت و پیچیده، بازرسی های به عمل آمده و رصد فعالیت ها 30 شرکت به مرحله فینال راه یافتند.

مصلحی با اشاره به اینکه 86درصد از شرکت کنندگان نهایی از دانش بنیان ها هستند، یادآور شد: آیین اعطای جایزه ملی فناوری در روز دوم اسفندماه در محل مهمانسرای عباسی برگزار می گردد و از 30شرکت برتر با اهدای جوایز تقدیر می گردد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان آنکه جوایز به دو صورت نقدی و تسهیلاتی عرضه می گردد، توضیح داد: جایزه رتبه اول مبلغ 5میلیارد تومان نقدی و اعطای تسهیلات 15میلیاردی ارزان قیمت، رتبه دوم مبلغ 3میلیاردتومان نقدی و 10میلیارد تسهیلات، و رتبه سوم با تسهیلات 6میلیاردی و جایزه نقدی 2میلیارد تومانی خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه