English

باهدف آمادگی جهت انتخابات انجام شد؛

اجرای عملیات مانور شبکه انتقال مخابرات اصفهان

عملیات مانور آمادگی ارتباطی جهت اجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به همت مدیریت سیستم های انتقال مخابرات منطقه اصفهان، اجرا شد.

اجرای عملیات مانور شبکه انتقال مخابرات اصفهان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، با توجه به دستورالعمل صادره در خصوص برگزاری رزمایش انتخابات با هدف سنجش تاب آوری شبکه انتقال مخابرات استان و تقویت سطح آمادگی پرسنل با فرض قطعی ارتباط بر روی بستر فیبر، حد فاصل ایستگاه های میمه- ونداده، سناریویی با موضوع برقراری کلیه ترافیک ها از طریق نصب و راه اندازی یک لینک رادیویی ما بین دو نقطه مذکور در زمان بحران و انتقال و نرمال نمودن کلیه سرویس های موجود ایستگاه ونداده بر روی سیستم رادیویی جدید با موفقیت اجرا شد.

مخابرات رادیویی

در سامانه‌های مخابرات رادیویی، اطلاعات با استفاده از امواج رادیویی در فضا منتقل می‌شود. در پایان ارسال‌سازی، اطلاعاتی که باید ارسال شود توسط نوعی مبدل به سیگنال الکتریکی متغیر با زمان به نام سیگنال مدولاسیون تبدیل می‌شود.

سیگنال مدولاسیون ممکن است یک سیگنال صوتی بیان‌گر صدا از یک میکروفون، یک سیگنال ویدئویی بیانگر تصاویر متحرک از یک دوربین فیلمبرداری، یا یک سیگنال دیجیتال متشکل از دنباله ای از بیت‌ های بیانگر داده‌ های باینری از یک کامپیوتر باشد.

سیگنال مدولاسیون به یک فرستنده رادیویی اعمال می‌شود. در فرستنده، یک نوسان ساز الکترونیکی یک جریان متناوب نوسانی در فرکانس رادیویی تولید می‌کند که موج حامل نامیده می‌شود زیرا برای «حمل» اطلاعات از طریق هوا کار می‌کند. سیگنال اطلاعات برای مدوله کردن حامل استفاده می‌شود، برخی از جنبه‌ های موج حامل را تغییر می‌دهد و اطلاعات را بر روی حامل جایگزین‌ سازی می‌کند.

رادیو به دستگاهی گفته می‌شود که صدا، پیام، یا در حالت کلی، یک سیگنال را به وسیله امواج رادیویی منتقل (ارسال یا دریافت) می‌کند. ارتباط رادیویی، ارسال سیگنال‌ ها با استفاده از مدولاسیون امواج الکترومغناطیسی و در فرکانس‌ های رادیویی است.

امواج الکترومغناطیسی می‌توانند از هوا و خلأ بگذرند. اطلاعات (صدا، تصویر، پیام) با استفاده از روش‌ های معین و با تغییر بعضی از مشخصه‌ های امواج منتشر شده مانند دامنه، فرکانس، فاز یا پهنای پالس منتقل می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه