English

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان خبرداد؛

رقابت ۱۱ نفر به عنوان نامزد انتخابات خبرگان رهبری در استان اصفهان

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: درحال حاضر ۱۱ نفر به عنوان نامزد انتخابات خبرگان رهبری در استان اصفهان به رقابت خواهند پرداخت.

رقابت ۱۱ نفر به عنوان نامزد انتخابات خبرگان رهبری در استان اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، مهدی سلیمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت حماسه حضور مردم استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: از ۱۶ مردادماه سال‌جاری وارد فرایند پیش ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی در انتخابات مجلس شورای اسلامی شدیم که ۱۸۷ درصد نسبت به مرحله ثبت‌نام دوره گذشته مجلس شورای اسلامی رشد داشته است.

وی افزود: در استان اصفهان سه هزار و ۵۷۱ نفر در مرحله پیش ثبت‌نام، در موعد قانونی ثبت‌نام خود را انجام دادند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پس از این مرحله، ثبت‌نام نهایی داوطلبان، بررسی صلاحیت‌ها و سایر موارد در استان اصفهان طبق تقویم انتخابات پیش رفت و در تمامی مراحل وضعیت شفاف و روشنی داریم.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: مجموعاً ۷ نفر در مرحله هیأت نظارت استان تأیید شدند اما توسط شورای نگهبان عدم تأیید یا عدم احراز صلاحیت آنها اعلام شد، اعتراض این افراد نیز در دست بررسی است و در موعد مقرر اعلام خواهد شد.

سلیمانی ضمن اشاره به اینکه ۱۶ حوزه انتخابیه در استان اصفهان وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکهزار و ۷۶۸ نفر در استان اصفهان در مرحله ثبت‌نام نهایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند و تقریباً نسبت به ثبت‌نام انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی با رشد ۴۲ درصدی مواجه بودیم.

وی در خصوص انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز، گفت: ۳۷ نفر در استان اصفهان جهت شرکت در این رقابت ثبت‌نام کردند و صلاحیت آنان توسط فقهای شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت، نهایتاً ۱۳ نفر از داوطلبان تأیید صلاحیت شدند، البته ۲ نفر به سایر استان‌ها نقل مکان کردند و اکنون ۱۱ نفر بعنوان نامزد انتخابات خبرگان رهبری در استان اصفهان به رقابت خواهند پرداخت.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان عنوان کرد: تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری از روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه آغاز و تا ۹ اسفندماه ادامه خواهد داشت، لازم به ذکر است ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه انجام خواهد شد.

سلیمانی افزود: مدت زمان تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی نیز از سوم اسفندماه آغاز و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به فرایند تبلیغات انتخابات در استان، عنوان کرد: در مورد مکان‌های تبلیغاتی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان ابلاغ شده است تا مکان‌هایی را پیش‌بینی کنند و در اختیار نامزدها قرار دهند تا نامزدهای انتخابات با تساوی از این امکان بهره‌مند شوند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت:در این خصوص یکهزار و ۴۰۰ مکان و امکان در سراسر استان شناسایی، به فرمانداران و از آن طریق به نامزدها اعلام شده است تا به صورت تساوی از مکان‌ها و امکان‌ها بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در حوزه ستادهای انتخاباتی نیز شفافیت بیشتری در قانون انتخابات نسبت به گذشته پیش‌بینی شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در هر مرکز حوزه انتخابیه هر نامزد می‌تواند یک ستاد بعنوان ستاد اصلی تعیین و به فرمانداری‌ها معرفی کند و در هر شهر، روستا یا منطقه شهرداری نیز یک ستاد بعنوان ستاد فرعی برای آقایان و یک ستاد فرعی برای خانم‌ها می‌تواند تشکیل شود همچنین اجازه داده شده یک ستاد مجازی و تارنمای اینترنتی نیز در اختیار نامزدهای انتخابات قرار بگیرد.

سلیمانی با اشاره به محدودیت‌ها در حوزه تبلیغات انتخابات، گفت: فعالیت خارج از بازه زمانی قانونی، استفاده از اماکن دولتی خارج از بستر معرفی شده توسط هیأت استانی بررسی تبلیغات (ماده ۷۴ قانون انتخابات) و الصاق در مکان‌های غیرمجاز، ممنوع و غیرقانونی است.

وی ادامه داد: همچنین حداکثر اندازه بنر و پوستر های تبلیغات انتخابات (از هر جنسی) باید (۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر) باشد، چاپخانه‌هایی که متن‌های تبلیغاتی را چاپ می‌کنند نیز بایستی ذیل تبلیغات، تاریخ چاپ و چاپخانه را درج کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان خاطرنشان کرد: قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی سال ۱۳۹۸ تصویب شد و اکنون برای نخستین بار در حال انجام است.

سلیمانی ادامه داد: براساس این قانون همه هزینه‌های نامزدهای نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید به صورت شفاف در سامانه‌ای که از سوی وزارت کشور در اختیار نامزدها قرار می‌گیرد ثبت شود و سقفی نیز بعنوان حداکثر هزینه برای نامزدها در نظر گرفته شده است تا هزینه‌های انتخابات به صورت ضابطه‌مندی انجام شود.

وی اظهار کرد: همه نامزدها بایستی هزینه‌های خود را با شفافیت در این سامانه درج کنند، نقل و انتقالات مالی که در حوزه تبلیغات انتخابات صورت می‌گیرد بایستی از طریق درگاه‌های بانکی صورت بگیرد زیرا در این فرایند همه موارد بایستی شفاف باشد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تنها اشخاص حقوقی که می‌تواند به نامزدها کمک کنند احزاب هستند و واحد‌های صنعتی و کارخانجات از پرداخت کمک به نامزدها ممنوع شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه