English

مدیرعامل آبفا استان اصفهان خبرداد؛

بهره مندی ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری استان اصفهان از آب شرب پایدار و بهداشتی

مدیرعامل آبفای استان اصفهان از بهره مندی 100 درصدی جمعیت شهری استان اصفهان از آب شرب پایدار و بهداشتی در سایه حیات انقلاب اسلامی خبرداد‌.

بهره مندی 100 درصدی جمعیت شهری استان اصفهان از آب شرب پایدار و بهداشتی

، حسین اکبریان با اشاره به دست آوردهای صنعت آب و فاضلاب استان اصفهان در سایه حیات انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون جمعیت شهری بهره مند از آب شرب پایدار و بهداشتی با افزایش 1400 درصدی همراه بوده به طوری که تمام جمعیت ساکن در شهرهای استان اصفهان از آب شرب بهره مند هستند.

حسین اکبریان با بیان این که هم اکنون ۹۶.۴۱ درصد روستانشینان استان نیز از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند هستند افزود: با برنامه ریزی های انجام شده به دنبال بهره مندی همه جمعیت استان از آب شرب پایدار و بهداشتی هستیم.

حسین اکبریان با بیان این که در سال ۱۳۵۷ طول خطوط شبکه توزیع آب استان اصفهان ۱۲۶۰ کیلومتر بوده گفت: این عدد تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ به ۱۷۷۲۱ کیلومتر رسیده که افزایش 14 برابری را در پی داشته است، همچنین طول خطوط انتقال آب در استان اصفهان و در ابتدای انقلاب اسلامی ۱۵۰ کیلومتر بوده که با افزایش 37 برابری در مجموع به ۵۵۹۳ کیلومتر رسیده است‌.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان خاطرنشان کرد: حجم مخازن آب در مدار در ابتدای انقلاب اسلامی ۳۵ هزار متر مکعب بوده که این عدد در پایان دی ماه سال جاری به یک میلیون و ۱۴۲ هزار و ۹۱۸ متر مکعب رسیده است که یک میلیون و 107 هزار و 918 متر مکعب به ظرفیت مخازن آب در مدار استان اصفهان در طول حیات انقلاب اسلامی ایران افزوده شده است.

اکبریان با اشاره به این که تعداد انشعابات آب واگذار شده در بخش آب در ابتدای انقلاب ۱۱۴ هزار فقره بوده است، بیان کرد: این تعداد در سال جاری به یک میلیون و ۴۷۴ هزار و ۵۲۴ فقره رسیده است، همچنین شهرهای تحت پوشش خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز از ۱۰ شهر به ۱۰۰ شهر رسیده است.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان افزود: 4 تصفیه خانه آب نیز در طول این 45 سال گذشت از انقلاب اسلامی در استان اصفهان تاسیس و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

گفتنی است؛ هم اکنون ۱۰۰ شهر و ۹۶۳ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه