English

رایزنی اتاق بازرگانی اصفهان برای گسترش تعاملات بین اصفهان و اسپانیا؛

نصف جهان و قاره سبز زمینه‌های مشترک زیادی برای همکاری دارند

اعضای هیئت‌رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با سفیر اسپانیا در ایران دیدار و برای گسترش تعامل و تجارت بین اصفهان و شهرهای اسپانیا رایزنی کردند.

 نصف جهان و قاره سبز زمینه‌های مشترک زیادی برای همکاری دارند
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، آنخل لوسادا فرناندز، سفیر اسپانیا در ایران نیز تصریح کرد: در سال‌های گذشته به‌خاطر برخی مسائل دیپلماتیک و تنش‌هایی که وجود داشت سطح روابط بین دو کشور خیلی پایین آمده بود؛ ولی خوشبختانه در حال حاضر با حل‌شدن مشکلات، روابط دیپلماتیک بین ایران و اسپانیا در حال تقویت است و تأکید دولت کنونی اسپانیا نیز بر تقویت و استحکام روابط دوطرفه است. اتاق مشترک ایران و اسپانیا ظرفیت خوبی برای گسترش همکاری‌ها دارد که از قابلیت‌های آن بیشتر می‌توان استفاده کرد.

امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار گفت: بنا به اسناد تاریخی سابقه ارتباط و تعامل اصفهان با اسپانیا به دوران صفویه باز می‌گردد و همین موضوع نشان‌دهنده رابطه تاریخی و طولانی‌مدت بین اصفهان و اسپانیا است

وی افزود: در اصفهان پیروان چهار دین الهی سال‌ها در کنار هم زندگی کرده‌اند و هیچ تنشی بین آنها در طول تاریخ ثبت نشده است. به همین خاطر اصفهان را شهر صلح خاورمیانه می‌نامند. اصفهان در بسیاری از تولیدات فرهنگی و صنعتی همچون فرش، طلا، منسوجات و فولاد، حرف اول را در کشور می‌زند.

 این مقام مسئول در ادامه گفت: با وجود همه تحریم‌ها رابطه تجاری‌مان را با اسپانیا حفظ کرده‌ایم و مطمئنیم بالاخره این تحریم‌ها به پایان می‌رسند و مردم ایران کشورهایی را که در شرایط سخت در کنارشان بوده‌اند فراموش نخواهند کرد. می‌توان با راه‌اندازی میزهای اقتصادی مختلف زمینه تجارت بین اصفهان و شهرهای اسپانیا را فراهم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ساصهمچنین اتاق مشترک ایران و اسپانیا یک ظرفیت مناسب برای گسترش تجارت است و باید بیشتر از آن استفاده کرد.

 سید وحید دزفولی، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز اظهار داشت: اروپا بدون اسپانیا در حوزه کشاورزی حرفی برای گفتن ندارد و امنیت غذایی آن مختل می‌شود. ایران هم به‌رغم خشکسالی‌های اخیر، سالانه ۱۰۵ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی دارد ولی نیاز است که با همکاری‌های دوجانبه، فناوری‌ها، تجهیزات و بذرهای کشاورزی بین دو کشور تبادل شود که به نفع هر دو کشور است.

مصطفی دولت‌یار، مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان نیز بیان داشت: نخستین گام و مهم‌ترین اقدام در گسترش تعاملات و تبادلات تجاری بین اصفهان و شهرهای اسپانیا، ایجاد ارتباط بین رایزن تجاری و اقتصادی سفارت اسپانیا و اتاق بازرگانی اصفهان است. هیئت نمایندگان اتاق اصفهان از تاجران و مدیران موفق اصفهان در زمینه‌های مختلف هستند که می‌توانند در پیشبرد اهداف تجاری و اقتصادی دو کشور خیلی مؤثر باشند.

محمد نمکی زاده، رئیس اتاق اصناف اصفهان نیز گفت: در استان اصفهان نزدیک به ۳۹۰ هزار واحد صنفی داریم که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، اتاق کشاورزی و اتاق تعاون در کنار یکدیگر خانه اقتصاد اصفهان را تشکیل می‌دهند و امیدواریم با همکاری همه این تشکل‌ها و نهادها بتوانیم رابطه تجاری اصفهان با اسپانیا را تقویت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه