English

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا خبرداد؛

واکسیناسیون بیش از ۱۵ هزار راس دام علیه بیماری تب برفکی در شهرضا

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا از واکسیناسیون بیش از 15 هزار راس دام سنگین و سبک علیه بیماری تب برفکی در شهرضا خبرداد.

واکسیناسیون بیش از 15 هزار راس دام علیه بیماری تب برفکی در شهرضا
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، حمید رئیس زاده با اشاره به آغاز طرح واکسیناسیون تب برفکی، گفت: در دی ماه  سال جاری تعداد 13 هزار و 261  راس گاو و گاومیش و 2 هزار 540 راس گوسفند و بز توسط بخش دولتی و خصوصی این شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده است.

وی گفت: با توجه به بروز موارد رو به افزایش کانون های تب برفکی در کشور و مشاهده مواردی از بیماری تب برفکی سویه SAT 2آفریقایی در کشورهای عراق و ترکیه و لزوم پیشگیری و کنترل بیماری درشهرستان، این شبکه اقدامات تشدیدی جهت مقابله با بیماری را در دستور کار قرارداده است.

این مقام مسئول ادامه داد: تب برفکی یک بیماری ویروسی با قابلیت سرایت بالا در جمعیت دام های زوج سم نظیر گاو، گوسفند، بز و... می باشد که دارای علائم تب شدید، کاهش اشتها، ریزش بزاق از دهان، زخم و تاول در دهان، پستان، سم و افت تولید شیر،لنگش و... می باشد و باعث خسارات سنگین به صنعت دامپروری می گردد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا در پایان ضمن تاکید بر گزارش به موقع بیماری از طریق تماس با شماره 1512، از دامداران خواست به منظور پیشگیری از بیماری تب برفکی توصیه های بهداشتی قرنطینه ای را جدی گرفته و با واکسیناتورهای بخش دولتی و خصوصی برای پوشش حداکثری واکسیناسیون تب برفکی همکاری لازم را داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه