English

رئیس پلیس راه استان اصفهان خبر داد:

وقوع بیش از نیمی از تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها / سهم ۲۵ درصدی تصادفات جرحی و فوتی بر اثر واژگونی خودروها

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: نزدیک به 58 درصد از تصادفات در محور های برون شهری در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می افتد که دلایل مختلفی در وقوع آن موثر هستند.

وقوع بیش از نیمی از تصادفات در 30 کیلومتری شهرها / سهم 25 درصدی تصادفات جرحی و فوتی بر اثر واژگونی خودروها
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، سرهنگ  علی مولوی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: استان اصفهان یکی از استان های تاثیرگذار در زمینه حمل و نقل جاده ای در کشور است که از نظر وجود مسیر های آزاد راهی، رتبه اول و در مجموع راه ها و مسیر های مواصلاتی نیز رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به سهم 25 درصدی تصادفات جرحی و فوتی بر اثر واژگونی خودرو ها در سطح محور های مواصلاتی برون شهری استان افزود: واژگونی وسایل نقلیه که معمولا بر اثر سرعت و سبقت های غیر مجاز روی می دهد یکی از بدترین حالت های تصادف است که اکثر خودرو ها در جلوگیری از آسیب به راننده در این مدل تصادف خوب عمل نمی کنند و حتی ایمن ترین خودرو ها نیز ممکن است براثر واژگونی با سرعت زیاد و غیر مجاز سرنشینان خودرو را به کام مرگ بکشاند.

رئیس پلیس راه استان در ادامه گفت: 58 درصد از تصادفات جاده ای درست در زمانی که راننده گمان می کند به مقصد رسیده است روی می دهد.

سرهنگ مولوی گفت: در 30 کیلومتری ورودی شهرها و مقصد، خستگی و عجله راننده برای رسیدن به مقصد مورد نظر، تردد انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین، وجود صنوف مختلف و حتی افزایش تعداد دسترسی ها به مسیر اصلی در طول این محور ها از عوامل موثر در بروز تصادفات در 30 کیلومتری شهرها هستند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برخورد ماموران پلیس راه با رانندگان دارای تخلفات حادثه ساز قاطع خواهد بود، بیان داشت: امنیت جانی شهروندان و سایر کاربران ترافیکی در محور های برون شهری از اولویت های اصلی ماموریتی این پلیس است و با توجه به هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی،برخورد با آن دست از رانندگانی که قانون گریز هستند و مرتکب تخلفات حادثه ساز می شوند قاطع و قانونی خواهد بود.

سرهنگ مولوی در خصوص اعمال قانون رانندگان حادثه ساز و دارای سرعت های غیر مجاز و بحرانی تصریح کرد: ضمن اجرای طرح توقیف ساعتی خودرو و اعمال قانون این افراد  در همان محل، خودرو رانندگانی که با رانندگی و رفتار های پرخطر در سطح محور های برون شهری امنیت جانی خود و سایر شهروندان را به مخاطره می اندازند و دارای تخلفات حادثه ساز هستند از 3 روز تا یک ماه در پارکینگ توقیف خواهد شد و سپس برای انجام اقدامات قانونی بعدی به مرجع قضائی معرفی و در سوابق گواهینامه آنان نیز نمره منفی ثبت خواهد شد.

وی اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 3 درصدی ترددها در سطح محور های برون شهری استان ثبت شده است، در این میان متاسفانه میزان وقوع تصادفات نیز در این محورها با افزایش روبه رو بوده که با شناسایی نقاط موثر در بروز این تصادفات و با برنامه ریزی صورت گرفته اقدامات مناسبی با همکاری سازمان های دخیل در مناسب سازی محیطی سطح جاده ها ورفع نقاط حادثه ساز در دست اجرا است.

سرهنگ مولوی اصلاح هندسی و رفع نواقص جاده ای در محدوده 30 کیلومتری شهرها، استفاده از ظرفیت شورای راهبردی استان و اجرای طرح توقیف سیستمی و فیزیکی خودرو های دارای سرعت های بحرانی، ساماندهی سرویس های شهر ک های صنعتی استان که در مسیر های برون شهری تردد دارند، اجرای طرح توقف و حرکت در راستای پیشگیری از خستگی و خواب آلودگی رانندگان در محور های مواصلاتی استان و راه اندازی اتوبوس آموزشی برای آموزش کاربران ترافیک به ویژه در روستاها را از جمله  برنامه های پلیس راه در راستای مهار و کاهش حوادث ترافیکی معرفی کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه