English

دانش‌آموزان اصفهانی برای رفقای شهید کرمانیشان حاضری زدند

دانش‌آموزان استان اصفهان ثابت کردند معنای رفاقت را بهتر از بزرگ‌ترها می‌فهمند و در هم‌دردی کردن، چیزی از بزرگ‌ترها کم ندارند.

دانش‌آموزان اصفهانی برای رفقای شهید کرمانیشان حاضری زدند
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،دانش آموزان اصفهانی نشستند در کلاس و برای دانش‌آموزان شهید حاضری زدند، ایستادند در صف صبحگاه و برای دوستانشان دل‌نوشته خواندند، سرود خواندند، شعر گفتند و گاهی هم آرام و بی‌صدا گریه کردند.

، شنیده‌ایم که از دیرباز گفته‌اند دوستی را باید از بچه‌ها یاد گرفت؛ دوست برای بچه‌ها معنای دیگری دارد و دلیل این معنای متفاوت را باید در قلب آن‌ها جست‌وجو کرد.

باورکردن حرف‌ها و مثل‌ها و نقل‌ها، تا وقتی جامۀ عمل نپوشیده‌اند دشوار است؛ اما وقتی ضرب‌المثلی پیش چشمت مجسم می‌شود چاره‌ای جز پذیرفتن آن نداری.

وقتی خبر شهادت ۲۲ دانش‌آموز در حادثۀ تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان آمد، همۀ ما متأثر شدیم؛ چراکه فکرکردن به درد و رنج کودکان معصوم برای هر انسان آزاده‌ای دشوار است. در این میان، معلم‌ها نیز تلاش کردند تا با متناسب‌سازی فضای مدرسه، یاد این دانش‌آموزان شهید را زنده نگه‌دارند و به بچه‌ها بگویند کودکان و نوجوانانی هم قد و قامت شما در این حادثه پر کشیدند و از میان ما رفتند.

بچه‌ها اما ثابت کردند خودشان معنای رفاقت را بهتر از بزرگ‌ترها می‌فهمند و در هم‌دردی کردن، چیزی از ما کم ندارند. نشستند در کلاس و برای دانش‌آموزان شهید حاضری زدند، ایستادند در صف صبحگاه و برای دوستانشان دل‌نوشته خواندند، سرود خواندند، شعر گفتند و گاهی هم آرام و بی‌صدا گریه کردند.

هرچه از مرام و معرفت دانش‌آموزان دهۀ شصت شنیده بودیم، پیش چشم خودمان اتفاق افتاد. اگر شنیده بودیم آن‌ها برای دانش‌آموز شهید حاضری می‌زدند، دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها هم زدند. اگر تعریف کرده بودند که آن‌ها جای دانش‌آموز شهید عکسی و گلی روی صندلی می‌گذاشتند، این‌ها هم بدون آن که شهید را دیده باشند چنین کردند. پا جای پای نیاکان خلف خود گذاشتند و مرام و مردانگی را در حق دوستان نادیدۀ خود کامل کردند.

درس امروز مدارس استان اصفهان، درس مروت و مردانگی بود و این بار، دانش‌آموزان خود در کسوت معلم قرار گرفتند تا ثابت کنند جوانه‌های نسل حاج‌قاسم روزی بساط ظلم و جهل را برخواهند چید و آن‌چنان که شهید سلیمانی می‌خواست، درخت تناور عزت و اقتدار را برای همۀ مظلومان و دردمندان تاریخ به ارمغان خواهند آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه