English

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی از ۳۰ نفر

فرمانده انتظامی استان از دستگیری2 کلاهبردار که بالغ بر 300 میلیارد ریال از صاحبان کارگاه های تولید فرش در شهرستان آران و بیدگل کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

کلاهبرداری 300 میلیاردی از 30 نفر
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،سردار حمید علینقیان پور بیان کرد: در پی شکایت تعدادی از صاحبان کارگاه های تولید فرش فعال در شهرک های  صنعتی شهرستان آران و بیدگل مبنی بر کلاهبرداری 2 نفر از آنان موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود:با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی های علمی صورت گرفته و همچنین دریافت مشخصات ظاهری افراد کلاهبردار از مال باختگان مشخص شد این افراد دارای سوابق متعدد در زمینه کلاهبرداری هستند.

 فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: متهمان با ترفندی خاص دسته چک هایی را به نام افراد دیگر تهیه و مبالغی را در ازای دریافت این دسته چک ها به آنها پرداخت می کرده و با این روش اقدام به خرید تعداد زیادی تخته فرش از صاحبان کارگاه های تولید فرش می کردند.

سردار علینقیان پور ادامه داد:  کلاهبرداران در ابتدا با پاس کردن چک های صادره، اعتماد فروشندگان را جلب کرده اما در خرید های بعدی اقدام به صدور چک های بلامحل می کردند و سپس فرش های خریداری شده را  زیر قیمت بازار به مالخران می فروختند.

این مقام ارشد انتظامی استان گفت: سرانجام با اقدامات تخصصی و هوشمندانه کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان آران بیدگل هر 2 کلاهبردار در مخفیگاه خود  دستگیر و در تحقیقات صورت گرفته به کلاهبرداری 300میلیارد ریالی از 30 نفر اعتراف کردند.

سردار علینقیان پور تصریح کرد:در ادامه با راهنمایی متهمان، مالخر اموال نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی  200 تخته فرش ، هزار عدد پادری،  8 تُن نخ اکریلیک و تعداد 2 دستگاه خودرو که کلاهبرداران با چک های بلا محل از صاحبان آنها خریداری کرده بودند کشف شد.

فرمانده انتظامی استان در خاتمه با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی خاطر نشان کرد: به افرادی که در کار تولیدی هستند توصیه می کنیم در هنگام انجام معاملات و دریافت چک ها، حتماً از اصالت چک و سوابق صادر کننده چک اطمینان حاصل و آنها را از بانک مربوطه استعلام نمایند و ضمناً  معاملات کلان خود که با دریافت چک صورت می گیرد را در ساعات کاری بانک ها انجام دهند تا امکان استعلام چک های دریافتی و نقد کردن آنها وجود داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه