English

عضو دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت خبرداد؛

وجود بیش از ۱۲۰۰ کارشناس تغذیه در نظام خدمات بهداشتی اولیه / دوسوم بزرگسالان گرفتار اضافه وزن و چاقی هستند

عضو دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از وجود بیش از 1200 کارشناس تغذیه در نظام خدمات بهداشتی اولیه خبرداد.

وجود بیش از 1200 کارشناس تغذیه  در نظام خدمات بهداشتی اولیه / دوسوم بزرگسالان گرفتار اضافه وزن و چاقی هستند
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،مجید کاراندیش در جمع خبرنگاران گفت: خدمات بهداشتی اولیه با پوشش تقریبا قابل قبول و رایگان به عامه مردم ارائه می شود و بیش از 1200 کارشناس تغذیه در نظام خدمات بهداشتی اولیه وجود دارد.

وی اظهار داشت: رژیم غذایی و تغذیه سالم می تواند از تعداد قابل توجهی از بیماریهای مزمن پیشگیری کند از جمله بیماریهای قلبی وعروق که یکی از مهمترین علت مرگ و میر در کشور است و از انواع سرطان، چاقی، پوکی استخوان و دیابت نوع 2 پیشگیری و از شیوع آن کاست.

کاراندیش با بیان اینکه تغییر الگوی غذایی وفرهنگ تغذیه مردم به شکل  ناگهانی قابل انجام نیست و باید به صورت گام به گام و به شکل تدریجی فرهنگ  الگوی غذایی خانوار را اصلاح کرد، ادامه داد: برگزاری کنگره های علمی در حوزه تغذیه  و تبادل آخرین یافته های علمی و ایجاد بستر هم اندیشی بین کارشناسان و  اساتید  این حوزه می تواند در اصلاح تغذیه خانوارها کمک رسان باشد و دستاوردهای خوبی را برای جامعه و اصفهان بدنبال داشته باشد. 

وی از کمبود برخی از ریز مغذی ها در برخی از گروه های جمعیتی  و در برخی از استان های کم برخوردار خبر داد و  افزود:  قریب به دوسوم بزرگسالان گرفتار اضافه وزن و چاقی هستند و از انجائیکه تغذیه یک پدیده چند بخشی است اصلاح غذایی خانوارها و رفع مشکل چاقی جامعه با هماهنگی بین بخشی امکانپذیر است.

عضو دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: برای اصلاح تغذیه خانوارها صنعت غذا وتجارت غذا اولویت های خاص خود را دارد و نظام های بهداشت و درمان هم اولویت های خاص خود را دنبال می کنند که هماهنگی بین این دو از طریق قانونگذاری امکانپذیر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه