English

وزیر بهداشت خبرداد؛

رایگان شدن هزینه درمان کودکان زیر ۷ سال / تولید چهار هزار محصول در پارک های علم و فناوری و سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت تأمین منابع مالی هزینه درمان کودکان زیر هفت سال رایگان خواهد شد.

رایگان شدن هزینه درمان کودکان زیر ۷ سال / تولید چهار هزار محصول در  پارک های علم و فناوری و سلامت
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از آی سی یو اطفال بیمارستان شهید بهشتی کاشان اظهار داشت:یکی از موضوعاتی که پیگیر آن هستیم ،رایگان نمودن هزینه‌های درمان کودکان زیر هفت سال می باشد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در صورت تأمین منابع مالی مورد نیاز این خدمات به صورت رایگان در اختیار کودکان و خانواده‌هایشان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان در دهه ۶۰ راه اندازی شده است، تصریح کرد: خدمات قابل قبولی در این مرکز درمانی به مردم ارائه می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در حاشیه بازدید از بیمارستان های منطقه کاشان اظهار کرد:در دولت سیزدهم در حوزه پژوهشی پیشرفت های خوبی ارائه داده ایم،طی ۲ سال اخیر چهار هزار محصول دانش بنیان تولید شده و این محصولات زمینه خودکفایی کشور را فراهم می کند.

وی  با اشاره به وجود  مراکز تحقیقاتی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: همه باید در حوزه دانش بنیان کمک کنند تا هم نیاز خود و دیگر کشورها را رفع کنند.

این مقام مسئول افزود: درحال حاضر با بهره گیری از ظرفیت پارک های علم و فناوری ۴۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز بخش درمان کشور در داخل تولید می شود.

بهرام عین اللهی افزود: بنا داریم در همه استان ها تولید دارو و تجهیزات پزشکی را افزایش دهیم، که متاسفانه در بعضی استان ها با وجود دانشگاه و ظرفیت علمی، تولید انجام نمی شود و بایستی استان ها در حوزه تولید داور و تجهیزات پزشکی فعال شوند تا دیگر واردکننده دارو و تجهیزات نباشیم وتنها صادرکننده در این بخش باشیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه آزمون استخدامی ۲۵ هزار نفر در وزارت بهداشت در اواخر مهرماه در کشور برگزار شد، گفت: ۱۴ هزار نفر در این آزمون از گروه پرستاری پذیرفته شدند.

وی همچنین گفت:نتایج اولیه آزمون کتبی اخیرا اعلام شده و مرحله بعدی مصاحبه است که امیدواریم پذیرفته‌شدگان به زودی مشغول به کار شوند.

عین اللهی بیان کرد:امروز از مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بازدید کردیم،بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی شهید بهشتی کاشان که دومین بیمارستان بزرگ استان اصفهان است به دلیل قدمت چهل ساله اش با مشکلاتی مواجه است که بنا داریم مشکل تاسیسات و اورژانس آن را رفع کنیم

وی اظهار کرد: در حال حاضر اورژانس دانشگاه شهید بهشتی وضعیت مطلوبی ندارد،پیشنهاد ما گسترش فضای اورژانس است تا در تراز یک اورژانس استاندارد باشد،حضور همه مریض های اورژانس در یک محوطه قابل قبول نمی باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد:در شهرستان آران و بیدگل از بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) بازدید بعمل آمده که این بیمارستان ۱۱۲ تخت خوابی در حال تکمیل و تنها نیاز این بیمارستان تجهیزات  می باشد و امید است تا دهه فجر افتتاح خواهد شد.

عین اللهی اظهار داشت: بیمارستان امام حسن مجتبی وضعیت مطلوبی به لحاظ ساختمانی دارد و با حمایت دانشگاه علوم پزشکی از بیمارستان های خوب منطقه خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص بیمارستان ۹۶تخت خوابی ثامن الائمه(ع) در آران و بیدگل که قبلا افتتاح شده است، گفت: مشکل اصلی این بیمارستان کمبود نیروی متخصص انسانی و قرار شد دانشگاه علوم پزشکی کاش نسبت به تامین نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان اقدام نمائید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد:با فعال شدن بیمارستان های امام حسن مجتبی(ع) و ثامن الائمه(ع) در آران و بیدگل ۲۰۰ تخت خواب به منطقه اضافه که می تواند بخشی از مشکلات را رفع کند.

عین اللهی گفت:در منطقه کاشان به لحاظ تخصصی و فوق تخصصی وضعیت مطلوبی داریم و دانشگاه علوم پزشکی کاشان قادر است نیروی متخصص برای کشور تربیت کند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش افزود:بسیاری از افراد ممکن است بیماری دیابت و فشار خون داشته باشند اما از ابتلا به این بیماری اطلاعی نداشته باشند که با آغاز طرح پویش ملی سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی کاشان امیدواریم همه مردم این منطقه از لحاظ بیماری دیابت و فشار خون بررسی شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه