English

تعمیر و مرمت بخش های آسیب دیده مجموعه جهانی باغ تاریخی فین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از پایان عملیات مرمت قسمت‌های آسیب دیده مجموعه جهانی باغ تاریخی فین خبر داد.

تعمیر و مرمت بخش های آسیب دیده مجموعه جهانی باغ تاریخی فین
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، احمد دانائی‌نیا با اعلام این خبر گفت: عملیات مرمتی این اثر جهانی با اعتباری بالغ بر 64 میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی انجام شد.  

وی افزود: عملیات مرمتی این اثر تاریخی جهانی شامل: اصلاح سنگ فرش‌ پیاده‌راه‌های داخل مجموعه، زه‌کشی و اصلاح سنگ‌فرش‌های کوچه متنتهی به چشمه سلیمانیه، سفیدکاری سردر و هشتی، اجرای نورپردازی و لکه‌گیری سفیدکاری کوشک صفوی، لکه‌گیری نمای سنگ دیوارهای پیرامونی باغ فین از مهمترین اقدامات انجام شده در این پروژه مرمتی است. 

عضو هیات علمی گروه معماری دانشگاه کاشان با تاکید بر اهمیت باغ جهانی فین به عنوان یکی از  پربازدیدترین اماکن گردشگری ایران، تصریح کرد: باغ فین کاشان نمونه بارز یک باغ ایرانی است که هر ساله شاهد حضور میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است. 

دانائی‌نیا ادامه داد: این باغ ازآب چشمه سلیمانیه فین کاشان مشروب می شود و شامل قسمت های مختلفی از جمله عمارت سردر، کوشک صفویه ،شترگلوی صفویه، کوشک قاجاریه، حمام‌های صفویه و قاجاریه، موزه ملی و خلوت کریم‌خانی است .بنای موجود باغ فین کاشان ، از دوره صفویه بنیانگذاری شده و ملحقاتی از دوره های زندیه و قاجاریه دارد. 

یاد آور می شود: باغ فین کاشان در تاریخ پانزدهم آذر سال 1314 خورشیدی با شماره 238 در فهرست آثار ملی کشور ثبت و در زمستان 1389 به شماره 004-1372 به همراه چند باغ ایرانی دیگر، به ثبت جهانی رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه