English

امام جمعه شمال شهر اصفهان:

شهدای مدافع امنیت، مدافعان حرم جمهوری اسلامی هستند

امام جمعه شمال شهر اصفهان با تاکید بر تعبیر سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهدای مدافع امنیت مدافعان حرم جمهوری اسلامی هستند.

شهدای مدافع امنیت، مدافعان حرم جمهوری اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام سید روح الله فیاض امام جمعه شمال شهر اصفهان در دومین یادواره شهدای مدافع امنیت شمال شهر استان با اشاره به آیه ۲۳  سوره  احزاب، گفت: مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان ذیل این آیه شریفه می‌فرماید: این عهد و پیمانی که به آن اشاره شده عهدی و پیمانی است که  شهدا و ایثارگران و مجاهدین فی سبیل الله با خداوند بستند عهد و پیمان در استقامت در راه خدا و جهاد فی سبیل الله در برابر دشمن بود.

وی در ادامه افزود: عده‌ای به عهد خود عمل کردند و عده ای منتظر ماندند تا فرصت ادای دینشان فراهم شود.

امام جمعه شمال شهر اصفهان با اشاره به روایتی به نقل از امیرامومنین در تفسیر این آیه شریفه تصریح کرد:  مومنینی که در راه خدا به عهدشان عمل کردند و جان خود را فدا کردند عموی من حمزه و برادر من جعفر است و این آیه در شان این دو شهید بزرگ اسلام نازل شد

وی افزود:  آن کسی که در ادامه آیه به آن اشاره شده و فرموده: برخی از مومنی انتطار می‌کشند برای شهادت منِ امیرالمومنین  هستم امیرالمومنین (ع) ذخیره خداوند شد تا در زمانه خود و در موقع مقرر در راه خداوند خونش فدا بر زمین جاری شود.

حجت الاسلام فیاض در خصوص تطبیق این آیه شریفه در عصر و زمان کنونی اظهار کرد: مصداق جزئی تر این آیه شریفه با تطبیق عهد و زمانه خود در عصری که ما زندگی‌می‌کنیم خدا موهبت بزرگی به نام انقلاب اسلامی به بشر عرضه کرد و برای به ثمر نشستن انقلاب عده‌ای مانند شهدای دفاع مقدس جان خود را فدا کردند.

وی ادامه داد: برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی عده‌ای ذخیره الهی شدند و مصداق قسمت دوم آیه برای دفاع از انقلاب در دهه‌های بعدی شدند که همان شهدای مدافع حرم، مدافع سلامت و مدافع امنیت مصداق آن هستند که در زمان خود برای آرمان های انقلاب جانشان را فدا کردند.

امام جمعه شمال شهر اصفهان با اشاره به شهدای مدافع امنیت سال گذشته اصفهان گفت: شهدای مدافع امنیت مدافعان حرم جمهوری اسلامی هستند که به تعبیر سردار دل ها حرم است.

 حجت الاسلام فیاض با اشاره به بیان امام خمینی در راستای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: حضرت امام در جمله تاریخی و ماندگار خود گفتند: حفظ جمهوری اسلامی تکلیف الهی است و اهم تکلیف‌هایی است که خدا داده است و حفظ آن از حفظ یک‌نفر ولو امام عصر (عج) اهمیتش بیشتر است.

 وی خاطر نشان کرد: حفظ جمهوری اسلامی یعنی حفظ اسلامی که امام عصر هم خود را فدای اسلام می‌کند همانگونه که سیدالشهداء جان خود را فدای اسلام کردند و جمهوری اسلامی یعنی پرچم حاکمیت اسلام نه یک حرکت حزبی و جناحی در یک بخش از زمین.

وی در ادامه به مصادیق دیگر آیه شریفه ذکر شده اشاره کرد و تاکید کرد: یطعا می‌توانیم بگوییم یکی از مصادیق این آیه شریفه شهدای در غزه و لبنان هستند.

 وی ادامه داد: در چنین ایامی در شهر شهیدپرور اصفهان ۳۷۰ شهید تشییع شد و ماندگار شد در تاریخ این کشور و الان در فلسطین هر روز همین مقدار شهید تشییع می کنند  و اگر ما یک ۲۵ آبان در کشور داشتیم الان نزدیک ۴۰ روز است تشییع نزدیک ۴۰۰ الی ۵۰۰ شهید را در غزه و فلسطین به دنیا نشان می دهیم.

حجت الاسلام فیاض اظهار کرد:  ما ملت مقاومت و ملت امام حسینیم و از حق و از آرمان خود کوتاه نمی‌آییم حتی اگر هر روز هزاران زن و کودک و پیر و جوان ملت اسلام در فلسطین به زمین بیفتند.

امام جمعه شمال شهر اصفهان در پایان گفت: هر مقاومتی در اقصی نقاط جهان اتفاق بیفتد مرکز صدور آن جمهوری اسلامی  ایران است و این حرکت و جهاد بزرگی که در مبارزه با استکبار جهانی مردم غزه رقم زدند به برکت بیداری که به برکت خون این شهیدان رقم می‌خورد در اقصی نقاط دنیا فراگیر می شود و به جایی می‌رسیم که ریشه استکبار را از جا خواهد کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه