English

مدیر آبفای مبارکه :

دانش آموزان سفیران مصرف بهینه آب در میان اعضای خانواده و جامعه هستند

مدیر آبفای مبارکه گفت: دانش آموزان سفیران مصرف بهینه آب در میان اعضای خانواده و جامعه هستند و انتظار می رود دانش آموزان نیز این آموزه ها را در محیط خانه و درجمع خانواده رعایت کنند.

دانش آموزان سفیران مصرف بهینه آب در میان اعضای خانواده و جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مهدی جهانگیری در جمع 200 دانش آموز در روستای اراضی به اهمیت مصرف بهینه آب اشاره کرد و اظهار داشت: سعی کردیم با استفاده از ابزارهای کمک آموزشی و نیز با روش های نوین آموزشی، مصرف درست آب را به دانش آموزان مقطع ابتدایی آموزش دهیم چرا که تاثیر پذیری آموزش به وسیله شعر، قصه و نمایش با زبان کودکانه بسیار موثرتر از سایر روش ها است.

مهدی جهانگیری با بیان اینکه باید به فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در روستاها بیشتر توجه شود تصریح کرد: متاسفانه مصرف سرانه آب در روستاها بیش از مصرف آب در شهرهاست بطوریکه هم اکنون مصرف آب در روستاهای منطقه مبارکه بیش از 190 لیتر درشبانه روز است، بنابراین می طلبد برنامه های بیشتری در خصوص فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در روستاها اجرا شود.

وی با اشاره به هدف برگزاری جشنواره نخستین واژه آب برای روستائیان افزود: دانش آموزان سفیران مصرف بهینه آب در میان اعضای خانواده و جامعه هستند و برای اینکه در وهله اول دانش آموزان با راهکارهای مصرف درست آب بیشتر آشنا شوند اجرای چنین برنامه ای با استفاده از گروه های هنری از طریق اجرای برنامه نمایشی شاد و سرگرم کننده در دستور کار قرار گرفت و انتظار می رود دانش آموزان نیز این آموزه ها را در محیط خانه و درجمع خانواده رعایت کنند.

در ادامه این برنامه یعقوب جباری رئیس آموزش و پرورش شهرستان مبارکه در خصوص آموزش مصرف بهینه آب به دانش آموزان گفت: آموزش مصرف بهینه آب به دانش آموزان در مقطع ابتدایی یک هنر و مهارت خاصی می طلبد که خوشبختانه آموزگاران این مقطع از این مهارت برخوردار هستند وآینده سازان کشور را با راه های مصرف بهینه آب آشنا می کنند.

وی به اهمیت ایجاد محیط شاد در تاثیر پذیری آموزش به دانش آموزان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در فضای شاد و با نشاط مباحثی که به دانش آموزان به ویژه در مقاطع ابتدایی آموزش داده می شود از اثرگذاری بیشتری برخوردار است و شرکت آب و فاضلاب به لحاظ برگزاری این جشنواره که به روش نمایشی در قالب طنز راه های مصرف بهینه آب را به دانش آموزان آموزش می دهند تشکرمی شود و آموزش و پرورش شهرستان مبارکه در خصوص مشارکت با آبفا در برگزاری این برنامه آموزشی در سطح گسترده تر اعلام آمادگی می کند.

معصومه غضنفرپور دهیار روستای اراضی گفت: متاسفانه مصرف آب در روستای اراضی بیش از حد متعارف است و اجرای برنامه نخستین واژه آب در این روستا می تواند در مصرف بهینه آب در این منطقه موثر واقع شود، این درحالیست که برای ترغیب مردم این روستا به مصرف بهینه آب در صدد هستیم با مشارکت و همکاری آبفا برنامه سه شنبه های شادآبی را در روستای اراضی اجرا کنیم.

وی افزود: اجرای جشنواره نخستین واژه آب برای دانش آموزان روستایی که دسترسی کمتری به روش های نوین آموزشی دارند کار بسیار ارزشمند و ستودنی است.

گفتنی است؛ دانش آموزان ابتدایی منطقه گرکن جنوبی در منطقه مبارکه از برگزاری جشنواره نخستین واژه آب که همراه با برنامه های نمایشی شاد، طنز و آموزشی بود بسیار ابراز خوشحالی کردند و گفتند در این برنامه آموختند که هر گاه حادثه ای در زمینه تامین آب به وقوع پیوست با شماره تلفن 122 تماس بگیرند و به عنوان سفیران و حامیان آب اعضای خانواده و دوستان خود را به مصرف درست آب ترغیب نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه