English

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان :

ثبت کاشان شهر جهانی نساجی سنتی ارزش آفرین و مسئولیت آور است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان گفت: ثبت کاشان شهر جهانی نساجی سنتی افزون بر مباهات و بالندگی آن ارزش آفرین و مسئولیت آور است.

ثبت کاشان شهر جهانی نساجی سنتی ارزش آفرین و مسئولیت آور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، احمد دانایی نیا در آیین نکوداشت ثبت کاشان شهر جهانی نساجی سنتی در تالار شهر این شهرستان گفت: خطه زرخیز و فرهنگی کاشان همت والا ، سعی و تلاش هنرمندان آن در عرصه‌های مختلف در مقیاس جهانی و عنوان شهر نساجی سنتی قرار گرفت.

وی برگزاری رویداد فرخنده آیین پاسداشت کاشان شهر جهانی نساجی سنتی را نکوداشت و تجلیل از همه هنرمندان و مردمان این شهر تاکیدکرد و گفت: تلاش تمامی عوامل به‌ویژه ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی برای  ایجاد زیرساخت‌ها و شکل گیری این نام جهانی برای کاشان ستودنی مقابل تقدیر است.

به گفته وی حمایت بی دریغ وزارت میراث، همکاری و حمایت همیشگی اداره کل استان اصفهان و همه افرادی که در شهرستان عاشقانه و خالصانه موجبات برگزاری رویداد فرخنده پاسداشت کاشان شهر جهانی نساجی سنتی را شکل دادند بیانگر تعامل و هم افزایی همه آنها است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان تقارن برگزاری این آیین نکوداشت جهانی شدن کاشان با نساجی سنتی در هفته جاری با دو مناسبت فرخنده و ارزشمند فرهنگی روز فرهنگ عمومی و روز جهانی علم در خدمت صلح و دوستی و ثبت آن در تقویم کشور نیز برای تمام فرهنگ دوستان و اهالی هنر در این خطه بسیار مبارک و میمون است.

دانایی‌نیا اظهارداشت: جهانیان به این باور رسیدند که کاشان در مقیاس استانی و کشوری بلکه با توانایی‌های بالقوه و بالفعل آن با مقیاس جهانی طنین و آوازه دارد.

وی با اشاره به وظیفه خطیر و مسئولیت سنگین آنها در حوزه میراث فرهنگی شهرستان، استان و وزارتخانه گفت: تمام تلاش خود را بیش از پیش در راستای اعتلای هر چه بیشتر این نام زیبنده با گام‌های قوی‌تر و محکم‌تر برای عملیاتی کردن شهر جهانی نساجی در جهان شهر کاشان خواهند داشت تا ارزش و قابلیت‌های بسیار این دیار در مقیاس عملی آموزش، ترویج و تربیت به‌ویژه ایجاد کارگاه‌ها به منصه ظهور برسد.

به گفته دانائی انتخاب کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی سنتی مرهون و مدیون مردم و تلاش جوانان هنرمندان این خطه است‌.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشان در پایان تلاش خود را مبنی بر ساخت کاشانی با عزت و ظهور و بروز ظرفیت‌های هنری، معماری و صنایع دستی آن در مقیاس عملی  عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه