English

مدیرعامل آبفای استان اصفهان خبرداد؛

آبرسانی پایدار به روستاهای عشایر نشین منطقه پادنا علیای سمیرم

مدیرعامل آبفای استان اصفهان از تامین پایدار آب شرب روستاهای عشایر نشین منطقه پادنا علیای سمیرم در قالب طرح جهاد آبرسانی به روستاها خبر داد.

آبرسانی پایدار به روستاهای عشایر نشین منطقه پادنا علیای سمیرم

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حسین اکبریان با اشاره به برنامه ریزی انجام شده جهت تامین پایدار آب شرب 6 روستای عشایر نشین منطقه پادناعلیای سمیرم گفت: هم اکنون آبرسانی به روستاهای شاملو و ماچانلو به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی رسیده و عملیات آبرسانی به مابقی روستاهای عشایر نشین این منطقه نیز عملیاتی شده است این درحالیست که جمعیت روستایی و عشایری درمنطقه سمیرم بیش از جمعیت شهری است به طوریکه هم اکنون بیش از 70 هزار نفر در 130 روستا و بیش از 30 هزار نفر نیز عشایر در منطقه سمیرم سکونت دارند که خدمات رسانی آبفا به آنها با قوت دنبال می شود.

وی با بیان اینکه مقرر شده است با اجرای طرح جهاد آبرسانی در منطقه سمیرم حدود 45 روستای اصلی و 9 روستای فرعی با جمعیتی بالغ بر 2860 نفر از آب شرب پایدار برخوردار می شوند اعلام کرد: حجم کل عملیات پیش بینی شده در این طرح 129 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث 16 باب مخزن زمینی با حجم 5500 متر مکعب، احداث دو باب ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز 3 حلقه چاه است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به اینکه طرح جهاد آبرسانی به روستاهای سمیرم در مناطق وردشت، پادنا، پادنا علیا در حال پیگیری است تصریح کرد: هم اکنون از 46 کیلومتر خط انتقال آب در منطقه پادنا حدود 14 کیلومتر آن عملیاتی شده است و در مابقی مناطق هم این پروژه در حال انجام است.

اکبریان شرایط آب و هوایی و زمستان های برفی و بسیار سرد منطقه، وجود معارضین محلی در مسیر اجرای خطوط انتقال، جنس سنگی زمین، صعب العبور بودن و مشکلات حمل وسایل و ماشین آلات را از جمله سختی های ویژه این عملیات عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه امکان انجام عملیات در این منطقه حداکثر 6 ماه در سال است، دستگاه های متولی تمام تلاش خود را انجام می دهند تا این پروژه در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

وی به اهمیت اصلاح و نوسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در روستاهای سمیرم پرداخت و اظهار داشت: در چند سال اخیر بیش از 250 کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه توزیع فرسوده در روستاهای سمیرم بازسازی و اصلاح شده است و در حال حاضر 150 کیلومتر دیگر از خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در روستاهای این منطقه نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به تجهیز و نوسازی تاسیسات آب در منطقه سمیرم خاطر نشان ساخت: هم اکنون 82 مخزن آب با ظرفیت 15 هزار متر مکعب در مدار بهره برداری قرار دارد که بسیاری از این مخازن آب باید مورد بازسازی و نوسازی قرار گیرند که درصدد هستیم با تامین منابع مالی مورد نیاز این امر مهم صورت پذیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه