English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد؛

برداشت از حساب شهروندان با طراحی سایت جعلی اینترنت بانک

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که با طراحی اینترنت بانک جعلی، اقدام به برداشت از 620 میلیون ریال از حساب شهروندان کرده بود خبر داد.

برداشت از حساب شهروندان با طراحی سایت جعلی اینترنت بانک

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی یس گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه پس از ورود به اینترنت بانک جعلی موجودی حساب آنها به صورت غیر مجاز برداشت شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان  قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکیان با جستجوی اینترنت بانک در موتور جستجوی گوگل و ورود به آن  متوجه شدند علاوه بر این که این سایت خدمات اینترنتی بانک را ارائه نمی کند بلکه کل موجودی حساب آنها که مجموعاً مبلغ 620 میلیون ریال بوده نیز برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود، سایت اینترنت بانک مورد استفاده شاکیان جعلی بوده و متهم با سواستفاده از نام اینترنت بانک یکی از بانک ها با سرقت نام کاربری و رمز عبور همراه بانک و دسترسی به پیام ها رمز یکبار مصرف را نیز سرقت و جهت برداشت از حساب از آن استفاده کرده است.

مرتضوی با بیان اینکه در نهایت با تلاش کارشناسان این پلیس متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد گفت: به کاربران هشدار می دهیم شهروندان از ورود به سایت هایی که از طریق موتورهای جستجو یافت می شود، لینک های ناشناس یا تبلیغاتی که بصورت خودکار باز می شوند یا تبلیغات اغوا کننده در شبکه های اجتماعی که کاربران را ترغیب به ورود و پرداخت وجه و دریافت خدمات می کند خودداری کنند و اپلیکیشن های بانکی را صرفا از سایت رسمی بانک مربوطه بارگذاری و استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه