English

مدیرعامل آکادمی زبان هفت اقلیم مطرح کرد:

آموزش زبان خارجی مبتنی بر فناوری دیجیتال با تمرکز بر ایجاد تغییر

مدیرعامل آکادمی زبان هفت اقلیم گفت: آخرین طرح های تدریس و آموزش زبان انگلیسی در مجموعه آموزشی هفت اقلیم مبتنی بر فناوری دیجیتال با تمرکز بر ایجاد تغییر، همسان سازی وتوانمندسازی مخاطب می باشد.

آموزش زبان خارجی مبتنی بر فناوری دیجیتال با تمرکز بر ایجاد تغییر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مسعود هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: آخرین طرح های تدریس و آموزش زبان انگلیسی مبتنی بر فناوری دیجیتال با تمرکز بر ایجاد تغییر، همسان سازی، شناخت نیازها، توانمندسازی مخاطب و تقویت اعتماد به نفس و اطمینان با بهره گیری از نرم افزار ابداعی دکتر انگلیش می باشد.

وی ادامه داد:طرح های تدریس زبان های خارجی در این مجموعه با استفاده از تکنولوژی روز، انواع هنرهای نمایشی و تجسمی با شعار "هم بازی هم زبان" طبق استانداردهای بین المللی تهیه شده است.

هاشمی با اشاره به مهارت های یادگیری، ضعف در مهارت های گفتاری و مکالمه را از جمله مشکلات دانش آموزان عنوان کرد و گفت: نگاه سنتی در شیوه های آموزش صرفا با اتکا به کلاس حضوری جایگاه خود را از دست داده است و امروزه با توجه به آنکه یکی از ارکان مهم سواد برخورداری از مهارت زبان خارجی است، عامل تغییر بعنوان یک ضرورت برای ما مطرح است .

مدیرعامل آکادمی زبان هفت اقلیم ادامه داد: از سال 1386 موسسه زبان هفت اقلیم را با تمرکز بر آموزش به کودکان آغاز کردیم. در 4 سال پیش، زمانی که در اندیشه تهیه طرح تدریس برای کتاب های آموزشی این مجموعه بودیم، برنامه گسترش آموزش ها و اینکه بتوانیم برنامه های آموزشی خود را در دسترس عموم قرار دهیم، بعنوان یکی از اهداف برای ما مشخص شد. بر این اساس، برند "دکتر انگلیش" که نخستین و تنها مرکز برای آموزش زبان کودکان از 4 تا 13 سالگی است را به ثبت رساندیم.

او افزود: دکتر انگلیش ((Dr.English))دومین برند ما بعد از هفت اقلیم است و بر این اساس، موفق به تالیف 12 جلد کتاب در زمینه آموزش و مکالمه برای زبان کودک شدیم. تولید اپلیکیشن آموزشی "دکتر اینگلیش"، یک اپلیکیشن منحصربه فرد در آموزش زبان کودک در دنیا است. چون از صفر تا صد مراحل آموزش را در آن پایه گذاری کرده ایم و از انواع روش های سمعی بصری با تمرکز بر ایجاد جذابیت، تقویت انگیزه یادگیری و فراگیری پایدار استفاده می کنیم.

مدیرعامل آکادمی زبان هفت اقلیم در خصوص برنامه های مختلف این اپلیکیشن، توضیح داد: تکالیف بصورت آنلاین و بسیار جذاب برای زبان آموزان طراحی شده است. چنانچه، برای نخستین بار با تولید بیش از 10 نوع گیم یا بازی مختلف با توجه به محتوای جلسه آموزشی و به عنوان جایگزین آزمون های استرس زا، توانستیم شاهد تاثیرگذاری قابل توجهی بلحاظ فراگیری باشیم. کودک در قالب بازی های جذاب، نتیجه و نمره آزمونی که گویای پیشرفت او نیز هست را، کسب می کند.

وی در ادامه از طراحی یک "سیستم یادآور ((Reminder" در مجموعه هفت اقلیم نام برد که در این اپلیکیشن طبق برنامه استاندارد آموزش زبان خارجی ، پرسش هایی از زبان آموز می شود تا میزان یادگیری او ارزیابی گردد.

این مقام مسئول افزود: اپلیکیشن دیگری که می توان از آن به عنوان جدیدترین تکنیک های دنیا نام برد، "واقعیت افزوده" (AR) است که در آن تصاویری بصورت موشن و متحرک نمایش داده می شود و باعث می شود تا آموزش در ذهن کودک، نهادینه و پایدار شود. در واقع، این تکنیک به افزایش پایداری یادگیری کمک کند.

هاشمی درباره چگونگی تولید محتوا در اپلیکیشن "دکتر انگلیش" بیان کرد: با تولید پنج کاراکتر بعنوان خانواده "دکتر انگلیش" که شامل پدربزرگ در نقش معلم خانواده، پسر، عروس و دو نوه هستند، اتفاقات شیرینی می افتد و چون آموزش به سبک بصری و در قالب تئاتر اجرا می شود، نتایج مطلوبی بلحاظ اثر یادگیری به همراه دارد.

او با اعتقاد به تاثیر جذابیت در آموزش، گفت: در تولید محتوای آموزشی نخست باید ایجاد جذابیت  برای زبان آموز درنظر گرفته شود تا انتقال مفاهیم و فراگیری حاصل شود.

مدیرعامل موسسه هفت اقلیم از طراحی اپلیکیشن AR"" یا هوش مصنوعی به عنوان یک بسته آموزشی خودجوش نام برد و گفت: در این اپلیکیشن، کودک می تواند با کمک خانواده، آموزش ها را دریافت نماید.  در واقع، زمانی که فرد احساس می کند به کلاس و آموزش بیشتری نیاز دارد، با استفاده از یک برنامه آموزشی هوشمند مبتنی بر اینترنت می تواند در فضای مجازی وارد کلاس درس شود و آموزش ببیند. در این اپلیکیشن یک سیستم پشتیبانی 24 ساعته طراحی شده است که پاسخگوی پرسش های زبان آموزان است.

 او با بیان اهمیت تکنولوژی و فناوری دیجیتال در آموزش زبان، اعلام کرد: مجموعه هفت اقلیم، اولین و تنها مرکز آموزش زبان کودک مبتنی بر فناوری دیجیتال است و هر رخدادی یا تغییری در اپلیکیشن دکتر اینگلیش بر اساس تکنولوژی است.

مسعود هاشمی درباره برنامه های آینده مجموعه هفت اقلیم اظهار داشت: اکنون بر روی اپلیکیشن VR"" یا واقعیت مجازی کار می کنیم تا اتفاقی نو در آینده رقم زنیم.

وی ادامه داد: پروژه ما یک پروژه ملی است و تصمیم براین است تا بزودی در جایگاه "رهبر مارکت آموزش زبان کودک در ایران " قرار گیریم.

مدیرعامل موسسه هفت اقلیم از تعاملات و توافق های این مجموعه با برندهای مطرح جهانی در عرصه آموزش زبان خبر داد و یادآور شد: در نتیجه فرصتی که با این اقدام برای ما ایجاد می شود، می توانیم تحت لیسانس برندها و در سطح بین المللی کار کنیم. ضمن آنکه از ایتدا، ما رویکرد و نگاه بین المللی را در فعالیت خود داشته ایم و متمرکز بر تولید محصولی بودیم که قابلیت ارائه و مقبولیت در دنیا را داشته باشد.

هاشمی در ادامه از دیگر اهداف این مجموعه برای طراحی اپلیکیشن ها و امکان آموزش از راه دور، نبود مراکز استاندارد آموزش زبان در حاشیه شهرهای بزرگ، روستاها و مناطق دورافتاده را مطرح کرد و توضیح داد: با توجه به افزایش هزینه ها، مشکلات تردد و کمبود آموزگار و اساتید با تجربه در آموزش زبان، سیستم ها و اپلیکیشن های طراحی شده در این مجموعه، امکان دسترسی به آموزش زبان را برای همگان فراهم می سازد.

او درباره نحوه تعامل این مجموعه با آموزش و پرورش و معرفی طرح های تدریس و اپلیکیشن ها در مدارس، بیان کرد: بر این باوریم که خروجی زبان انگلیسی در کشور ما با حدود 60 سال سابقه و با توجه به تعداد سالهایی که در مدرسه و دانشگاه آموزش می بینیم، چندان مطلوب نیست، در مکالمه بسیار ضعیف و تقریبا نمی توانیم انگلیسی صحبت کنیم که ضرورت تغییر در روش آموزش زبان را برای ما مطرح می سازد.

هاشمی گفت:همانگونه که ما تغییر را در سیستم خود اعمال کرده ایم، سعی بر این است تا آموزش و پرورش نیز برای توانمندسازی نسل آینده کشور، تغییر و تحول را مدنظر قرار دهد و همه دست اندرکاران این نهاد باید بطور منسجم کمک نمایند تا تغییرات اساسی تحقق یابد.

مدیرعامل آکادمی زبان هفت اقلیم با اشاره به اینکه یادگیری زبان خارجی، درهای دیگری از علوم و دانش را به روی ما می گشاید، گفت: در هر رشته ای حتی راه اندازی یک رستوران، فراگیری علم و دانش روز دنیا، تکنیک های مختلف برقراری ارتباط که زبان یکی از آنهاست، ضروری به نظر می رسد و راه موفقیت را هموار می سازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه