English

شهردار کاشان تأکید کرد:

توجه ویژه به توسعه دیپلماسی شهری در این دوره مدیریت شهری

شهردار کاشان بر توجه ویژه به توسعه دیپلماسی شهری در این دوره مدیریت شهری تاکید کرد.

توجه ویژه به توسعه دیپلماسی شهری در این دوره مدیریت شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، کیومرث محمدپور با تأکید بر نگاه ویژه مدیریت شهری در این دوره نسبت به موضوع توسعه دیپلماسی شهری گفت: این شهر پیشرو در دیپلماسی شهری با سابقه عضویت در بیش از 6 سازمان بین المللی (مانند اتحادیه شهرهای تاریخی جهان، مجمع شهرداران آسیایی، شورای جهانی صنایع دستی، شهرهای میراث جهانی، سازمان شهرهای متحد و حکومت های محلی، شورای همکاری های بین شهری برای محافظت از میراث ناملموس و...)به عنوان یکی از نخستین سکونتگاه های شهرنشینی جهان با تمدن 7500 ساله محوطه باستانی سیلک شناخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: از مهم ترین دستاوردهای این دیار کهن می توان به کشف هنر سفالگری، نساجی، ذوب فلز و کاشی زرین فام اشاره کرد که آثار این تمدن بزرگ اکنون زینت بخش موزه های جهان مانند لوور فرانسه، آرمیتاژ روسیه، برلین آلمان، متروپولیتن آمریکا و... است.

شهردار کاشان افزود: وجود بیش از 600 خانه تاریخی با معماری متنوع که بخشی از آن به عنوان بهترین اقامتگاه های سنتی بومگردی(بوتیک هتل) در خاورمیانه مطرح است، این شهر را به عنوان شهر جهانی خانه معرفی کرده است.

محمدپور اضافه کرد: کاشان دارای 500هکتار بافت تاریخی است که در این میان بافت تاریخی بازار بزرگ با بیش از 60 اثر(از جمله 12 کاروانسرا، مساجد، آب انبارها و...) به طول بیش از 3 کیلومتر به عنوان یکی از بزرگ ترین بازارهای تاریخی ایران به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه  بازار از گذشته های دور محل داد و ستد و استقرار صنوفی مثل فرش فروشی، پارچه بافی، مسگری، زرگری ، رنگرزی قالی و دیگر هنرهای سنتی بوده که شهرت صنایع آن از طریق سفرنامه نویسان و مستشرقین تا اوراسیا و اروپا عالم گیر بوده است بیان کرد: از ویژگی های خاص این بازار می توان به وجود 12 کاروانسرا در فاصله نزدیک به یکدیگر اشاره کرد و این نوع استقرار، رونق اقتصاد و پویایی تجارت و صنعت این شهر از هزار سال قبل به عنوان یکی از جواهرات جاده ابریشم را حکایت می کند.

شهردار کاشان اضافه کرد: در حال حاضر وجود بیش از هزار کارگاه، کارخانه و شرکت صنعتی کوچک و بزرگ، این منطقه را به یکی از قطب های صنعتی کشور تبدیل نموده و نیز حدود 70 درصد از صادرات فرش ماشینی کشور در این منطقه تولید می شود، به گونه ای که کاشان را به پایتخت فرش صنعتی جهان تبدیل نموده است.

محمدپور با بیان اینکه، سالانه بیش از 3هزار مترمربع فرش دستباف در منطقه تولید و به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می شود گفت:منطقه فرهنگی گردشگری کاشان دارای تنوع اقلیم آب و هوایی است که از یک طرف به کوهستان های سرسبز با گل های رز محمدی و از طرف دیگر به کویر مرکزی ایران متصل شده و مستعد سرمایه گذاری در زمینه تولید اسانس های مختلف گیاهی، انرژی خورشیدی، صنعت و صنایع دستی می باشد.

شهردار کاشان در پایان موقعیت ژئوپولیتیکی کاشان و کاپان و اشتراکات فرهنگی این دو شهر می تواند زمینه های امضای تفاهم نامه همکاری را برای معرفی این شهرها  فراهم آورد متذکر شد: برپایی نمایشگاه فرش، محصولات فرهنگی و صنعتی کاشان در کاپان می تواند به عنوان یک موضوع در دستور کار قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه