English

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

نیروهای فراجا، حامی مردم مظلوم غزه است

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: حمایت از مظلوم در قاموس نیروی پلیس در هرکجای دنیا فارغ از هر دین و مسلک و آئینی که باشد است و پلیس ذاتاً بایستی از مظلومان و بی پناهان و افرادی که از سوی جانیان، مجرمان و ...مورد ظلم و تعدی قرار گرفتند حمایت کند.

نیروهای فراجا، حامی مردم مظلوم غزه است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرتیپ دوم پاسدار حمید علینقان پور فرمانده انتظامی استان اصفهان در یادداشتی نوشت:

بیش از 70 سال است که مردم فلسطین به اشغال یک رژیم غاصب و جنایتکار در آمده و نظامیان این رژیم با کمک و حمایت همه جانبه آمریکا بیشترین و بدترین  جنایت ها را بر علیه مردم بی پناه و بی دفاع این سرزمین وارد کردند. بسیاری از این مردم را آواره کرده، زمین هایشان را اشغال کردند، جوانانشان را به اسارت بردند و کودکانشان را کشتند.

در سایه حمایت آمریکا و دولت های غربی و سکوت کشورهای اسلامی و کشورهای عربی منطقه سرزمین های اشغالی روز به روز بیشتر و کشور فلسطین کوچک و کوچک تر شد. ارتش رژیم غاصب صهیونیستی با پشتیبانی از همین حمایت ها مردم فلسطین را در تمام این سال ها به خاک و خون کشیده و بسیاری از شهروندان فلسطینی را به کوچ کردن از سرزمینشان مجبور کرده است.

اکنون بیش از 10 روز از جنایات و حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی و نسل کشی مردم فلسطین اشغالی می گذرد و همه دولت های غربی و سازمان های حقوق بشتری چشمان خود را به روی این جنایات بسته و بجای حمایت از مظلوم از ظالم حمایت می کنند.

حمایت ها و پشتیبانی های آمریکای جنایتکار و همپیمانان غربیش کار را به جایی رساند که جنایت های رژیم صهیونیستی به اوج خود رسید و با بمباران بیمارستان "المعمدانی" بیش از هزار نفراز مردم بی دفاع و غیر نظامی که به آنجا پناه برده بودند به شهادت رسیده و یکی از تراژدی ترین و غم انگیز ترین حوادث جهان را رقم زدند.

حقیقتاً دیدن صحنه مردان و زنان فرزند از دست داده، پیکر کودکان و نوجوانان سوخته شده در آتش بمباران ها، فریاد تظلم خواهی پیرمردان و پیرزنان، چهره سردرگم و مستاصل گروه های امدادی، و تصاویر منازل و تاسیسات شهری ویران شده با بمب های فسفری دل هر انسان آزادیخواهی را به درد می آورد.

حمایت از مظلومان در آیات قرآن کریم

خدای سبحان در آیه 72 سوره انفال فرموده است: « إِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ... ؛ اگر گروهی)مؤمنان مهاجر) به خاطر حفظ دین و آئین شان از شما یاری طلب کنند، بر شما لازم است که به یاری آنان بشتابید.» خداوند در این آیه شریفه با کمال صراحت، مسلمانان را ملزم می‌نماید تا به یاری برادران دینی خود که مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند، شتافته و به وظیفه دینی خود عمل کنند.

خداوند همچنین در آیه 75 سوره نساء کسانی که نسبت به کمک و یاری ستمدیدگان، سکوت و بی تفاوتی اختیار کرده‌اند و قیام نمی‌کنند را سرزنش و ملامت نموده، مورد سؤال قرار می‌دهد و می‌گوید: « وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیه الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصِیراً » « چرا در راه خدا و در راه مردان و زنان و کودکانی ک به دست ستمگران تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید همان افراد ستمدیده‌ای که می‌گویند : خدایا ! ما را از این شهر که اهل آن، ستمگرند، بیرون ببر و برای ما از طرف خود، سرپرست قرار ده و برای ما از طرف خود، یار و یاوری تعیین فرما. »

حمایت از مظلوم در احادیث و روایات

از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که فرمودند: «خدای متعال به داود وحی فرستاد و فرمود: ای داود! هیچ بنده‌ای نیست که ستمدیده‌ای را یاری رساند یا در ستمی که به او رفته، همدردی کند، مگر این که گام‌های او را در آن روزی که همه گام‌ها می‌لغزد، استوار نگه دارم»

در روایت دیگری از پیامبرخاتم (ص) آمده که فرمودند: « و مَن أخذ للمظلوم مِن الظالم کان معی فی الجنه مصاحباً» «هرکسی داد ستمدیده‌ای را از ستمگر بگیرد، در بهشت با من و یار و همنشین من باشد.» امام علی(ع) نیز می‌فرمایند: « اَحسَنِ العَدلِ نصره المظلوم؛ بهترین عدالت یاری مظلوم است.»

‌از امام صادق(ع) نیز نقل شده است که فرمودند : « مَا مِنْ مُؤْمِنٍ یُعِینُ مُؤْمِناً مَظْلُوماً إِلَّا کَانَ أَفْضَلَ مِنْ صِیَامِ شَهْرٍ وَ اعْتِکَافِهِ فِی الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَ مَا مِنْ مُؤْمِنٍ یَنْصُرُ أَخَاهُ وَ هُوَ یَقْدِرُ عَلَی نُصْرَتِهِ إِلَّا نَصَرَهُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَه» «هیچ مؤمنی، مؤمن ستمدیده‌ای را یاری نمی‌رساند، مگر این که عمل او، برتر از یک ماه روزه و اعتکاف در مسجد الحرام باشد و هیچ مؤمنی نیست که بتواند برادر خود را یاری رساند و یاریش دهد، مگر این که خداوند در دنیا و آخرت او را یاری کند.»

از مجموع آیات و احادیثی که به صورت خلاصه و اجمالی، آورده شد، به خوبی می‌توان ضرورت یاری رساندن به مظلومان و ستمدیدگان را به عنوان یک وظیفه و تکلیف الهی، استنباط نمود. به عبارت دیگر، همان گونه که انسان‌های ستمدیده و مظلوم، وظیفه دارند در برابر ستمگران، ایستادگی و مقاومت کنند و در صورت ضعف و ناتوانی، فریاد و استغاثه سرداده و از دیگران، کمک بطلبند، بقیه مسلمانان نیز مکلف هستند به فریاد و استغاثه ستمدیدگان، جواب مثبت داده و در حد توان، در جهت کاهش رنج و آلام و نجات و رهایی آنان از زیر شلاق و تازیانه ظالمان و ستمگران، تلاش نمایند تا در پیشگاه خدا، مورد توبیخ، سرزنش و مؤاخذه قرار نگیرند.

حمایت از مظلومان در کلام امام و رهبری (مد ظله العالی)

امام راحل می‌فرماید: «همانطوری که ظلم حرام است، انظلام و تن دادن به ظلم هم حرام است، دفاع از ناموس مسلمین و جان مسلمین و مال مسلمین و کشور مسلمین، یکی از واجبات است.»

رهبر معظم انقلاب بارها در بیانات خود اعلام کردند که هرجا مظلومی در عالم باشد ما از او حمایت می کنیم و از اعلام حمایت ملت مظلوم فلسطین هم هیچ ابایی نداریم.

نیروهای فراجا، حامی مظلومان

نیروهای فراجا هم در راستای عمل به وظیفه شرعی و انسانی خود و پیروی از فرامین و منویات امامین انقلاب همگام با مردم و دیگر نهادها و ارگان ها و سایر نیروهای مسلح حمایت خود را از مردم مظلوم و ستم کشیده فلسطین و غزه اعلام و با این عزیزان هم دردی می کنند.

حمایت از مظلومان، وظیفه ذاتی پلیس

نکته قابل توجه اینکه حمایت از مظلوم در قاموس نیروی پلیس در هرکجای دنیا فارغ از هر دین و مسلک و آئینی که باشد است و پلیس ذاتاً بایستی از مظلومان و بی پناهان و افرادی که از سوی جانیان، مجرمان و ...مورد ظلم و تعدی قرار گرفتند حمایت کند و نمی تواند چشمانش را به روی این گونه جنایت ها ببندد.

بنابر این بر تمامی نیروهای پلیس کشورهای اسلامی و حتی پلیس سایر کشورها واجب است که در برابر این ظلمی که به یک عده افراد بی گناه و مردم بی دفاع روا می شود ساکت ننشینند.

وظیفه رسانه ها در حمایت از مظلومان فلسطین

امروز رسانه ها هم وظیفه و رسالت خطیری در رساندن صدای فریاد مظلومیت مردم بی پناه غزه به گوش و چشم جهانیان دارند. در جایی که رسانه های حامی رژیم صهیونیستی جای ظالم و مظلوم را تغییر می دهند و بر روی جنایات این رژیم سرپوش می گذارند رسانه های عدالتخواه و آزادیخواه داخلی و خارجی با فعالیت گسترده در شبکه های اجتماعی بایستی مسئولان این رژیم را رسوا کنند و در جایی که دولتمردان غربی خود را به خواب زدند ملت های آزاده جهان را بیدار کرده و موجی از خشم و نفرت و انزجار از این جنایات در دنیا به راه اندازند.

در خاتمه ضمن تسلیت به مردم مظلوم فلسطین و اعلام هم دردی با آنان جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و   نصرت الهی را برای همه مردم مسلمان جهان به ویژه مردم مظلوم غزه از خداوند متعال مسئلت دارم و امیدوارم به برکت خون شهدای غزه هرچه زودتر پیروزی نهایی نصیب مردم فلسطین شده و قدس عزیز از چنگال اشغالگران آزاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه