English

رئیس کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و انتشارات دانشگاه اصفهان:

کتاب و کتاب خوانی مسیر گذر از کودکی تا بزرگسالی را هموار می کند

رئیس کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و انتشارات دانشگاه اصفهان تصریح کرد: کتاب و کتاب خوانی مسیر گذر از کودکی تا بزرگسالی را هموار می کند

کتاب و کتاب خوانی مسیر گذر از کودکی تا بزرگسالی را هموار می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، امید ذاکری کیش همزمان با فرارسیدن روز جهانی کودک ، در ویژه برنامه کودک امروز؛ دانشجوی فردا اظهار کرد: با توجه به این که شعار دانشگاه اصفهان جامعه محوری و تمدن سازی است، یکی از گروه های هدف دانشگاه در جامعه کودکان هستند.

وی در ادامه افزود:  از آنجا که به یقین کودکان امروز، دانشجویان و استادان و مدیران و به طور کلی خانواده های جامعه آینده ما هستند، مسیر گذر آن ها از کودکی به نوجوانی، جوانی و بزرگسالی بسیار مهم است؛ کتاب و کتاب خوانی می تواند این مسیر را با آگاهی و ژرف نگری بیشتری همراه نماید.

ذاکر تصریح کرد: علاوه بر این کتاب می تواند در آشنا کردن کودکان با ارزش های اجتماعی، چالش ها و مسائل اجتماعی، تقویت قدرت استدلال و پرسش گری آن ها بسیار موثر باشد. همچنین کتاب می تواند کودکان را در درک عمیق محیط پیرامون و در نهایت تصمیم گیری بهتر و درست ترکمک کند.

رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه در ادامه تبیین کرد: با تکیه برهمین اصول، دانشگاه اصفهان و کتابخانه مرکزی دانشگاه با همکاری مجتمع مدارس دانشگاه، با دعوت از انتشارات معتبر حوزه کودک تلاش می کند به خواست خداوند متعال مسیر آگاهانه تری را برای کودکان عزیز سرزمینمان فراهم کند.

این مقام مسئول یادآور شد: علاوه بر این، هدف درازمدت کتابخانه دانشگاه و مجتمع مدارس این خواهد بود که یک کتابخانه تخصصی در حوزه کودک و نوجوان داشته باشد. امیدوارم با تحقق این امر دانشگاه اصفهان بتواند با ایجاد رشته های تخصصی مرتبط با کودک و نوجوان از ظرفبت های ارزشمند علمی خود در جهت رشد و ارتقای کودکان امروز که دانشجویان فردای ما هستند قدم های اساسی بردارد.

گفتنی است،همزمان با فرارسیدن روز جهانی کودک، ویژه برنامه «کودک امروز؛ دانشجوی فردا» همراه با جنگ شادی، قصه‌گویی، تئاتر و معرفی کتاب، با حضور ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر و با حضور نمایندگان ناشران برگزیده کتاب کودک، هرسیج رئیس دانشگاه أصفهان، معاون پژوهش و فناوری، مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حوزه ریاست در سالن همایش های پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان برگزار شد.

جشنواره کودک دانشگاه

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه