English

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان :

۷۵ میلیون مترمکعب آب اصفهان صرفه جویی شد

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: در پی اصلاح و تعدیل پروانه چاه‌های مجاز آب کشاورزی ، ۷۵ میلیون مترمکعب آب سفره‌های آب زیرزمینی استان صرفه جویی شد.

۷۵ میلیون مترمکعب آب اصفهان صرفه جویی شد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمد خلجی بیان داشت: از ابتدای امسال تا به امروز بیش از یک هزار و ۳۵۶ پروانه بهره برداری چاه‌های مجاز کشاورزی در این منطقه اصلاح و تعدیل و بیش از یک هزار و ۶۵۰ کنتور هوشمند نیز بر روی چاه‌ها نصب شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت همچنین ۳۲۹ حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسدود شده است که جلوگیری از برداشت غیرقانونی ۲.۵ میلیون مترمکعب آب را در پی داشت.

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهارداشت: مهمترین اقدام برای مقابله با تداوم افت سطح آب زیرزمینی اجرای پروژه های طرح احیا و تعادل بخشی است که توسط دفتر حفاظت منابع آب زیرزمینی شرکت اجرا و پیگیری می‌شود.

خلجی خاطرنشان کرد: برای چاره‌اندیشی برای کنترل اُفت و کسری مخازن در آبخوان‌ها، تجهیزات مکان‌یاب (GPS) روی همه دستگاه‌های حفاری استان اصفهان نصب شده است و نظارت بر این دستگاه‌های حفاری به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: سالانه سه میلیارد و ۶۷۰ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی و چاه‌های استان اصفهان استخراج می‌شود که ۳۷۰ میلیون مترمکعب آن مربوط به چاه‌های غیرمجاز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه