English

مدیر آبفای بهارستان خبرداد؛

واگذاری ۲۲ هزار انشعاب آب به مردم منطقه بهارستان

مدیر آبفای بهارستان از واگذاری 22 هزار انشعاب آب به مردم منطقه بهارستان درسال جاری خبرداد.

واگذاری 22 هزار انشعاب آب به مردم منطقه بهارستان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، احمدرضا زارعان در برنامه رادیویی جاری حیات به واگذاری 22 هزار انشعاب آب به مردم منطقه بهارستان اشاره کرد و گفت: در تابستان سال جاری آب شرب مردم بهارستان و 4 روستای منطقه بدون هیچ گونه محدودیتی تامین شد و از مردم می خواهیم برای دسترسی پایدار به آب شرب سالم و بهداشتی مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه خیرین می توانند در فرایندآبرسانی که یکی از نیازهای اولیه و ضروری مردم به شمار می آید مسئولان آبفا را همراهی کنند، اعلام کرد: در تابستان سال جاری با مشارکت خیرین آب شرب بیش از 50 واحد مسکونی در یکی  از خیابان های کوی راه حق به صورت پایدار تامین شد.

این مقام مسئول افزود: انتظار می رود خیرین، آبفای استان اصفهان را در اجرای  زیرساخت های لازم به منظور خدمات رسانی گسترده و پایدار به مردم یاری کنند چرا که با همکاری و همراهی آنان فرایند خدمات رسانی به مردم با قوت و سرعت بیشتری در دستور کار قرار می گیرد.

مدیر آبفای بهارستان با اشاره به تامین پایدار آب شرب مردم منطقه بهارستان در فصل تابستان اعلام کرد: مردم در شهر و روستاهای منطقه بهارستان در فصل تابستان با هیچ گونه محدودیتی در تامین آب شرب مواجه نشدند چرا که مسئولان امر با داشتن  تخصص، دانش روز و بهره مندی از تکنولوژوی نوین، زیرساخت های  لازم را برای تامین پایدار آب شرب در مناطق تحت پوشش فراهم نمودند.

زارعان با بیان اینکه طول شبکه توزیع آب در منطقه بهارستان بیش از 300 کیلومتر و طول خط انتقال بیش از 40 کیلومتر است تصریح کرد: هم اکنون میزان هدر رفت آب در شهر و روستاهای بهارستان به طور میانگین کمتر از 17  درصد است که درصدد هستیم با اصلاح شبکه و انشعابات فرسوده آب و همچنین تعویض کنتورهای خراب این میزان را کاهش دهیم.

مدیر آبفای بهارستان درخصوص فرهنگ سازی مصرف بهینه آب گفت: آبفای بهارستان ازتمام ظرفیت هنرمندان، روحانیون، اصحاب رسانه و غیره در جهت نهادینه کردن مصرف بهینه آب میان افراد جامعه استفاده کرد است این درحالیست که گروه مروجین مصرف بهینه آب در طول سال در سطح شهر و روستاها مردم را با مبانی مصرف درست آب به صورت حضوری آشنا می کنند.

در ادامه این برنامه رئیس خانه فرهنگ آب با تاکید بر مصرف بهینه آب به »پویش شهروند مروج» اشاره کرد و اظهار داشت: هم استانی ها می توانند در صورت مشاهده مصرف بی رویه آب از جمله شستشوی معابر، نشت کولر، آبیاری فضای سبز با آب شهری، پر سازی استخر، شستشوی خودرو، شستشوی فرش و از همه مهم تر انشعاب غیر مجاز و نصب پمپ مستقیم بر روی شبکه، از طریق درگاه های مختلف مانند سایت شرکت www.abfaesfahan.ir، تماس با شماره ۱۲۲، پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۳۷۲۷۱۰۶۱۵ و به زودی از طریق اپلیکیشن همراه آبفا مراتب را به اطلاع این شرکت برسانند.

زهره تشیعی افزود: هدف از اجرای این پویش مشارکت بیشتر مردم در مدیریت مصرف آب است و این پویش برای نخستین بار توسط آبفای استان و با شعار “من حامی آب هستم” اجرا شد.

وی به برخی از اقدامات و تمهیدات در راستای کاهش مصرف آب پرداخت و خاطرنشان ساخت: کولرهای آبی در ابتدای فصل گرم سرویس و از سایبان برای کولرها استفاده شود، از حداکثر ظرفیت قابل بهره برداری ماشین های لباسشوئی و ظرفشویی استفاده گردد، مدت زمان استحمام کاهش یابد چراکه با هر بار دوش گرفتن، در هر یک دقیقه حدود 20 لیتر آب مصرف می شود، فلاش تانک کم حجم نصب شود و بهتر است از فلاش تانک های دو مرحله ای استفاده گردد همچنین از آب حاصل از شستشوی میوه و سبزیجات، برای آبیاری گیاهان استفاده شود.

آبفا بهارستان اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه