English

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان خبرداد؛

خرید تضمینی ۱۱۳ هزار تن گندم در استان اصفهان

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان از خرید تضمینی۱۱۳هزار تن گندم از کشاورزان در استان اصفهان خبرداد.

خرید تضمینی ۱۱۳ هزار تن گندم در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محسن حاج عابدی درنشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به خرید تضمینی۱۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان از ابتدای سال جاری تا کنون بیا ن داشت: ۹۶ درصد گندم استان توسط سازمان تعاون روستایی خریداری شده است.

وی اضافه کرد: امسال بیش از ۱۱۳ هزار تن گندم از گندمکاران استان به قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان خریداری شد که خرید حدود ۱۰۷ هزار تن توسط شبکه‌ تعاون روستایی و شش هزار تن باقیمانده  توسط سازمان غله خریداری شده است.

این مقام مسئول گفت: خرید تضمینی گندم  از شهرستان مهاباد اردستان در اردیبهشت‌ماه آغاز شده و در حال حاضر نیز  در شهرستان‌هایی مانند سمیرم تا پایان تابستان ادامه دارد.

حاج عابدی ادامه داد: ۴۳ مرکز خرید در شهرستان‌های خوانسار، سمیرم، گلپایگان ، فریدن و فریدونشهر ، بویین میاندشت و چادگان  برای خرید گندم ازکشاورزان فعال هستند.

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان با بیان اینکه شکل‌گیری، حمایت، هدایت و نظارت اتحادیه‌های تعاونی با مجموعه بزرگ تعاون روستایی است، گفت:سازمان تعاونی روستایی استان اصفهان  ۴۵۶ تشکل تعاونی، ۵۶ تعاونی تولید، اتاق اصناف کشاورزان دارد.

وی در ارتباط با خرید تضمینی گل‌رنگ و کلزا در استان نیز توضیح داد: امسال در استان ۱۸۸ تن کلزا به قیمت هر کیلو ۳۰ هزار تومان و ۳۶۰ تن گل‌رنگ به قیمت هر کیلو ۲۷ هزار تومان خریداری شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت سیزدهم بر خریدهای توافقی تاکید دارد، گفت: تا به امروز ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن گوجه فرنگی از کشاورزان شرق استان خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی اصفهان ادامه داد: خرید جو نیز در سال گذشته تا به امروز ۲۲ هزار تن جو به صورت توافقی از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه تهیه و توزیع میوه شب عید یکی دیگر از وظایف سازمان تعاون روستایی است، گفت: در شب عید یک هزار و ۱۰۰ تُن میوه خریداری و با قیمت مناسب در بازار عرضه شد.

این مقام مسئول  با اشاره به اجرای طرح روستابازارها  بیان کرد: ۱۱۵ فروشگاه مرتبط با تعاون روستایی در استان فعالیت دارند که ۳۰ فروشگاه در طرح روستابازار مشارکت دارند.

حاج عابدی در خصوص توزیع سوخت نیز توضیح داد: ۹۶ میلیون لیتر انواع سوخت  توسط سازمان تعاون روستایی توزیع شده است که در چهار ماه ابتدای سال جاری نیز ۲۳ میلیون لیتر سوخت توزیع شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان  در ارتباط با نهاده های دامی بیان کرد: سال گذشته حدود یک میلیون تن انواع نهاده دامی خریداری و توزیع کردیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴ هزار تن و چهار ماه نخست سال جاری، هزار و ۷۰۶ تن انواع محصولات کشاورزی به شکل مستقیم عرضه شده است، افزود: در این حوزه محصولاتی مانند لیموترش مستقیم از کشاورز خریداری و وارد اصفهان شده و بدون واسطه به دست مردم رسیده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: سال گذشته در استان  ۹ هزار و ۶۵۸ تن آرد توزیع و  در چهار ماه ابتدایی امسال نیز دو هزار و ۷۲۵ تن آرد در استان اصفهان توزیع شده است.

وی در ارتباط با دیگر اقدامات سازمان تعاون روستایی در استان گفت: خرید حمایتی هزار و ۷۹۳ تن گوشت قرمز و ۸۸۰ تن مرغ، ۹۶۰ هزار تن انواع کود، جمع‌آوری ۷۷۴ هزار تُن شیر از دیگر فعالیت‌های تعاون روستایی در یک سال گذشته است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان ادامه داد: در سال گذشته ۷۷۴ هزار تن شیر و طی چهار ماه ابتدای سال جاری نیز، ۵۱ هزار و ۸۹۳ تن شیر در استان جمع‌آوری و خریداری شده است.

محسن حاج‌عابدی در خصوص طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در استان بیان داشت:توسعه سامانه‌های نوین آبیاری به مساحت ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار، تجهیز مزارع به سامانه آبیاری هوشمند در سطح ۵۳۰ هکتارمزارع سیب زمینی انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه