English

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت؛

۳۱۰ مشاور املاک غیرمجاز در اصفهان پلمب شد

مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزار بازرسی توسط گشت‌های مشترک در سطح استان اصفهان انجام و ۳۱۰ مشاور املاک غیرمجاز شناسایی و پلمب شد.

۳۱۰ مشاور املاک غیرمجاز در اصفهان پلمب شد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، قدرت اله نوری با اشاره به افزایش چشم‌گیر اجاره‌بهای مسکن از ابتدای تابستان و آغاز فصل جابه جایی مستاجران، اظهار داشت: رئیس جمهور در هفتمین جلسه شورای عالی مسکن بر ساماندهی و نظارت بر کنترل مشاوران املاک تاکید کردند.  

وی افزود: در این راستا دستور العملی تهیه شد و کارگروه‌های استانی و شهرستانی شکل گرفت و یکی از مواردی که در کارگروه مطرح شد تشکیل گشت‌های مشترک با حضور نماینده راه و شهرسازی، اداره کل تعزیرات، پلیس اماکن، نماینده امور مالیاتی و نماینده اتحادیه و اصناف و دیگر دستگاه های ذیربط بوده که اکنون در حال اجرا است.   =

مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان با بیان اینکه ۹ مورد تخلف در بنگاه‌های معاملاتی املاک سراسر کشور شناسایی شده که گشت‌های مشترک آن‌ها را کنترل می‌کنند، عنوان کرد: راه‌اندازی گشت‌های کنترل تاثیر بسزایی برای کنترل قیمت اجازه بها و مسکن دارد. 

وی خاطرنشان کرد: سال جاری تاکنون ۳ هزار بازرسی توسط گشت‌های مشترک در سطح استان اصفهان انجام و ۳۱۰ مشاور املاک غیرمجاز شناسایی و پلمب شد.  

نوری با اشاره به اینکه حدود ۱۶۰ میلیون تومان جریمه نقدی برای این مشاوران املاک غیرمجاز اعمال شد، اضافه کرد: بیشترین تخلفاتی که توسط گشت‌های پایش کنترل می‌شود، نداشتن پروانه کسب مشاوران املاک است زیرا مشاهده شده بیشتر، این بنگاه‌های غیرمجاز باعث اخلال در بازار اجاره و افزایش قیمت‌ها می‌شوند.  

وی، کنترل ثبت قرارداد اجاره‌بها در سامانه و اخذ کد رهگیری، گران فروشی و دریافت حق الزحمه‌ بیش از تعرفه تعیین شده در نرخ‌نامه اتحادیه مشاوران املاک را از جمله مواردی برشمرد که توسط گشت‌های مشترک بررسی می‌شوند. 

مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان اضافه کرد: تعرفه‌های تعیین شده در نرخ‌نامه اتحادیه مشاوران املاک حتما باید در معرض دید مستاجران و مالکان برای تنظیم قرارداد، باشد و این ها مواردی است که در گشت‌های مشترک، کنترل و در صورت تخلف اعمال قانون می‌شود. 

این مقام مسئول گفت: از ابتدای تابستان سال جاری طرح نظارت‌ بر مشاوران املاک تشدید شده و آماری که از شهرستان‌ها و فرمانداری ها و سایر دستگاه‌ها حاصل شده، نشان می دهد که تاکنون کنترل مناسبی صورت گرفته است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه