English

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبرداد؛

تداوم افزایش دما تا پایان هفته آینده در استان اصفهان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تداوم افزایش دما تا پایان هفته آینده در استان اصفهان خبرداد.

تداوم افزایش دما تا پایان هفته آینده  در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، منصور شیشه فروش با اشاره به افزایش دما ۲ تا ۳ درجه ای در استان اصفهان گفت: این افزایش دما در مناطق شرق و شمال استان همراه با وزش تند باد‌های تابستانی از سمت شرق منجر به خیزش کانون‌های فرسایش بادی از جنوب سمنان وکویر ریگ جن و شرق اردستان می‌شود.

وی افزود: کاهش کیفیت هوا و میدان دید، افزایش شاخص آلودگی هوا، وقوع تند باد گردو خاک در محور‌های مواصلاتی هم مرز استان اصفهان سمنان قم، یزد و خراسان جنوبی از اثرات نفود سامانه گرد و خاک است.

وی گفت: اثرات گرد و غبار ناشی از خیزش کانون‌های بحرانی خارج استان و کانون‌های شرق استان به وسعت ۳۰۰ هزار هکتار و ۵۰ هزار هکتار کانون گرد و خاک تالاب گاوخونی باعث ماندگاری ذرات گرد وغبار شده است.

شیشه فروش افزود: خشکی رودخانه زاینده رود و تامین نشدن حقابه‌های قانونی زیست محیطی و کشاورزی تالاب و رودخانه و رها شدن بسیاری از زمین‌های حاصل خیز کشاورزی بدلیل عدم تامین آب باعث ایجاد کانون‌های نقطه‌ای گرد و خاک در مسیر زاینده رود شهر اصفهان و شهر‌های منطق مرکز و جنوب استان شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان  بیان کرد:بیشترین دما در شهرستان‌های اردستان، خور و بیابانک، نائین، کاشان، آران و بیدگل، بادرود، مهاباد، زواره، جندق و انارک پیش بینی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه